BRATISLAVA 4. júna (WEBNOVINY) – Ako to už býva zvykom, nový model oproti predchodcovi narástol. Do dĺžky nejakých 8 centimetrov. Nová generácia BMW radu 1 je totiž dlhá 4,32 metra. Rázvor osí kolies má hodnotu 2 690 mm, čo predstavuje nárast o tri centimetre. Tie by sa mali prejaviť aj na veľkosti priestoru pre nohy zadných pasažierov. Mierne údajne narástol aj objem batožinového priestoru. Presné čísla však zatiaľ nepoznáme. Podotýkam, že zatiaľ ide o neoficiálne údaje, ktoré nepochádzajú od automobilky.
Interiér by mal byť vyhotovený z kvalitnejších materiálov. Modernejší dizajn je samozrejmosťou. V príplatkovej výbave novej generácie BMW radu 1 nebudú chýbať také veci, aké boli doteraz vyhradené iba pre autá vyšších tried. Spomeniem aspoň systém varovania pred kolíziou, či pripojenie na internet. Na stredovej konzole nájdete štandardne 6,5-palcový displej. Za príplatok bude aj väčší displej s priemerom 8,8 palca.
Iba dva motory
Čo sa týka motorov, vyzerá to tak, že BMW radu 1 si spočiatku vystačí s dvoma. Každý bude mať tri výkonové verzie a pokryje tak podobné spektrum, ako všetky doterajšie motory pre BMW 1 súčasne. Pre milovníkov benzínu tu bude turbodúchadlom preplňovaná „jedna-šestka“, ktorá bude v základnej verzii produkovať 100 kW (136 k). Silnejší variant tohto motora ponúkne 125 kW (170 k). Vrcholná verzia tohto agregátu sa bude môcť pochváliť výkonom až 184 kW (250 k).
Pre priaznivcov nafty tu bude dvojlitrový turbodiesel. Jeho základná verzia bude disponovať výkonom 85 kW (116 k). Silnejšou alternatívou bude ten istý motor vyladený na výkon 105 kW (143 k). Najsilenejšia verzia tohto motora bude produkovať 135 kW (184 k). Pre všetky motorizácie bude štandardom šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok dostanete osemstupňový automat.
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Foto: BMW
Prvky BMW Efficient Dynamics sú už pri každom novom modeli mníchovskej automobilky BMW samozrejmosťou. Ani BMW radu 1 nie je výnimkou a tak je štandardne vybavené systémom start/stop a systémom rekuperácie energie pri brzdení. Vďaka tomu sa kombinovaná spotreba BMW radu 1 pohybuje od úrovne 4,3 litra na 100 km (najslabší diesel) po 5,8 litra na 100 km (najsilnejší benzín).
V predaji ešte tento rok
Ako už bolo povedané, nová generácia BMW radu 1 bude predstavená v septembri na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja by sa mala dostať už koncom jesene. Ceny zatiaľ nepoznáme.