BERLÍN 3. októbra (WEBNOVINY) – Nemecko by malo postupne rozšíriť výber mýta pre nákladnú dopravu na všetky národné diaľnice a navyše tak získať 2,3 mld. eur ročne, ktoré by sa investovali do zastarávajúcej infraštruktúry. V stredu sa na tom zhodli ministri dopravy nemeckých spolkových krajín.
Krajinskí ministri na stretnutí v Berlíne súhlasili s návrhom zaviesť výber mýta na celej nemeckej diaľničnej sieti v celkovej dĺžke 40 tis. km a s rozšírením povinnosti platiť mýto aj na menšie nákladné vozidlá. Požiadali tiež o dodatočných 2,7 mld. eur z peňazí daňových poplatníkov ročne na modernizáciu infraštruktúry.
Tieto opatrenia by podľa ministrov z veľkej časti pomohli pokryť sumu 7,2 mld. eur, ktorú Nemecko každý rok potrebuje na údržbu svojich ciest, železníc a riečnych koridorov. Ministerská dohoda sa považuje za inštrukciu pre vládu bez ohľadu na zloženie budúcej vládnej koalície, keďže sa na nej zúčastnili všetky významné politické strany.
Berlín už v súčasnosti ročne získava do štátnej pokladnice 4 mld. eur výberom mýta za nákladné autá, ktoré sa pohybujú po nemeckých cestách pre motorové vozidlá a niektorých štvorprúdových diaľniciach. Mýto sa vyberá satelitným systémom TollCollect, v ktorom má podiel 45 % nemecká automobilka Daimler, 45 % Deutsche Telekom a 10 % dcérska spoločnosť koncernu Vinci Cofiroute.