BRATISLAVA 27. júla (WEBNOVINY) – Podobne ako civilnejšie verzie modelu CL, aj modely od AMG majú pozmenenú masku chladiča, nárazníky a svetlá. Ani verziám AMG nechýbajú hmlovky z LED diód. Štandardom sú ale 20-palcové disky kolies a samozrejme výfukový systém AMG.
V interiéri nájdete prémiové kožené čalúnenie, vyhrievané a ventilované sedadlá, športový volant a športový prístrojový panel. Štandardom je navigácia s 8-palcovým displejom a audio systém značky harman/kardon s jedenástimi reproduktormi a meničom na 6 CD/DVD.
Pod kapotou
„Slabšia“ verzia CL63 AMG je poháňaná 5,5 litrovým vidlicovým osemvalcom prepĺňaným dvojicou turbodúchadiel, ktorý produkuje 400 kW (544 k) a 800 Nm. Krútiaci moment je na zadné kolesá prenášaný prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky. Mercedes CL63 AMG sa na stovku rozbehne za 4,4 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
K dispozícii je však „AMG Performance paket“, ktorý zvyšuje výkon motora na 414 kW (563 k) a krútiaci moment o celú stovku na výsledných 900 Nm. To skracuje zrýchlenie na stovku o 0,1 sekundy. Obmedzovač maximálnej rýchlosti je následne nastavený na 300 km/h.
Verzia CL65 AMG ukrýva pod kapotou kráľovský dvanásťvalec s objemom rovných šesť litrov. Ten je tak isto prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel, vďaka čomu dosahuje výkon až 463 kW (630 k) a krútiaci moment neuveriteľných 1000 Nm. Keďže sedemstupňový automat by takúto porciu krútiaceho momentu nevydržal, silnejšie AMG-čko dostalo robustnejšiu päťstupňovú automatickú prevodovku. Mercedes CL65 AMG ja na stovke za 4,2 sekundy a jeho rýchlosť je elektronicky obmedzená na 300 km/h.
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
O spoľahlivé spomaľovanie sa starajú vŕtané kotúčové brzdy s priemerom 15,4 palca vpredu a 14,4 vzadu. V AMG sa pohrali aj s nastavením posilňovača riadenia a vyladili nastavenie aktívneho pruženia ABC (Active Body Control). V predaji by mali byť obidva modely koncom roka.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk