Mercedes omladil svoje veľké kupé CL

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Mercedes CL
Foto: Mercedes

BRATISLAVA 9. júla (WEBNOVINY) – Ako v prípade väčšiny faceliftov, ani modernizácia Mercedesu CL sa nezaobišla bez novej mriežky chladiča a pozmenených nárazníkov. Predné svetlá dostali LED-diódy na denné svietenie. Rovnakú technológiu používajú aj hmlovky. Zadné svetlá majú novú grafiku. Najevidentnejšou zmenou je osamostatnenie cúvacích svetiel a ich presunutie bližšie k poznávacej značke. V interiéri došlo iba k jedinej zmene. Ovládač centrálneho riadiaceho systému COMMAND dostal drevenú dekoráciu.

K významným zmenám však došlo pod kapotou. Všetky pohonné jednotky boli modernizované s cieľom zvýšiť výkon a súčasne znížiť spotrebu. Skvelým príkladom je model CL550. Ten bude po novom označovaný ako CL500, pretože objem jeho osemvalca sa zmenšil z 5,5 na 4,6 litra. Vďaka dvom turbodúchadlám však dosahuje výkon 320 kW (435 k) a produkuje 700 Nm krútiaceho momentu. Výkon teda narástol o 12%, pričom spotreba paliva klesla o 23%. Na stovku sa pritom toto veľké kupé rozbehne za skvelých 4,9 sekundy.

Mercedes CL
Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Mercedes CL
Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Mercedes CL
Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Mercedes CL
Foto: Mercedes

Foto: Mercedes

Komu by však toto bolo málo, Mercedes má v zálohe ešte tri silnejšie verzie. Ak preferujete osemvalec, k dispozícii máte dvakrát preplňovaný motor V8 s objemom 5,5 litra a výkonom 400 kW (544 k) a krútiacim momentom 800 Nm. Tento agregát sa montuje pod kapotu verzie CL 63 AMG.

Ďalej sú k dispozícii dva dvanásťvalce. Ten „slabší“ so „skromným výkonom“ 380 kW (517 k) a krútiacom momentom 830 Nm poháňa verziu CL600. Motor je taktiež vybavený dvojicou turbodúchadiel a toto veľké kupé dokáže na stovku rozbehnúť za 4,5 sekundy. Vrcholným modelom je verzia CL65 AMG. Tú poháňa šesťlitrový dvanásťvalec s výkonom 463 kW (630 k) a až neuveriteľným krútiacim momentom s hodnotou 1000 Nm.

Modernizované kupé dostalo ešte niekoľko ďalších elektronických pomocníkov, ktorí sa starajú o bezpečnosť posádky. Z tých najzaujímavejších určite stojí za zmienku aspoň systém, ktorý koriguje vplyvy bočného vetra, či kontroluje bdelosť vodiča. Systémy strážiace mŕtvy uhol spätných zrkadiel či asistent pre udržanie vozidla vo svojom jazdnom pruhu sú už pomerne rozšírené.

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Mercedes