BRATISLAVA 22. júla (WEBNOVINY) – Na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom sa predvedie vrcholná verzia roadsteru SLK s označením 55 AMG a s ňou aj nový motor pod kapotou. Agregát ponesie označenie M152 a bude mať atmosférické nasávanie vzduchu. Je to naozaj prekvapivé, keďže atmosférické motory dnes už pomaly ale isto vymierajú. Aj samotný Mercedes u iných modelov nahrádza atmosférický motor s objemom 6,2 litra prepĺňaným motorom M157, ktorý má objem 5,5 litra a dvojicu turbodúchadiel.
Nový vidlicový agregát má s motorom M157 spoločný základ. Obidva motory majú rovnaký objem, zdvih aj vŕtanie. Motor M152 je proste iba neprepĺňanou verziou motora M157. Aj s atmosférickým nasávaním však dokáže vyprodukovať 310 kW (422 k) a 540 Nm.
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Novinka je oproti predchodcovi s rovnakým objemom o 62 koní výkonnejšia, o 30 Nm silnejšia a o 30% (resp. 3,5 litra úspornejšia). V kombinovanom cykle si totiž od vás Mercedes SLK 55 AMG vypýta iba 8,5 litra benzínu. Ako to robí? Dokáže odpojiť polovicu valcov, ak nie sú potrebné. Aj na štyri valce však dokáže vyprodukovať 230 Nm krútiaceho momentu. Odpájanie / pripájanie je veľmi plynulé a trvá iba 30 milisekúnd. Vodič teda nič nespozoruje. Funguje iba pri nízkom zaťažení od 800 po 3 600 ot./min.