BRATISLAVA 8. júna (WEBNOVINY) – S trojmesačným predstihom boli zverejnené prvé fotografie novej generácie Mercedesu triedy M. Prichádza s veľmi jemnými retušami dizajnu. Ak sa na auto pozriete, je vám ihneď jasné, že je to Mercedes. Predná časť dokonale korešponduje s „poslednou módou“ automobilky s trojcípou hviezdou v logu. No a zadná časť, povedzme si úprimne, je prinajmenšom trochu zvláštna.
Oproti predchodcovi auto narástlo do dĺžky o 24 mm na výsledných 4 804 mm. Je široké 1 926 mm, čo predstavuje nárast 16 mm v porovnaní s predošlou generáciou. Naopak, nová trieda M je o 19 mm nižšia, takže na výšku meria 1 798 mm. Rázvor náprav má rovnakú dĺžku 2 915 mm.
Interiér je opäť o krok ďalej čo sa týka kvality použitých materiálov a celkového prevedenia. Už súčasná generácia na tom bola veľmi dobre a pri pohľade na fotky interiéru nového auta mám chuť sa tam nasťahovať.
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Foto: Mercedes
Pohonné jednotky
Zo začiatku predaja budú k dispozícii dva vznetové agregáty, jeden benzínový a nebude chýbať ani verzia s hybridným pohonom. Prvýkrát v histórii sa pod kapotu triedy M dostane vznetový štvorvalec. Nájdete ho vo verzii ML 250 CDI BlueEFFICIENCY. Základná motorizácia z objemu 2,1 litra produkuje 150 kW (204 k). Silnejšou vznetovou alternatívou je trojlitrový vidlicový šesťvalec vo verzii ML 350 CDI BlueEFFICIENCY, ktorý disponuje výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 619 Nm. Hybridná verzia bude využívať spomínaný vznetový štvorvalec, ktorému bude asistovať elektromotor s výkonom 20 koní.
Pre priaznivcov benzínových motorov je k dispozícii 3,5 litrový vidlicový šesťvalec pod kapotou verzie ML 350 CGI BlueEFFICIENCY. Tento priamovstrekový agregát produkuje 225 kW (306 k). Neskôr sa objaví aj vrcholná verzia ML 63 AMG, ktorú bude poháňať 5,5-litrový vidlicový osemvalec prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Ten produkuje 400 kW (544 k).