BRATISLAVA 12. mája (WEBNOVINY) – Nová verzia 3,5 litrového vidlicového šesťvalca s atmosférickým plnením bude oproti svojmu predchodcovi o 25 kW výkonnejšia (225 kW) a bude disponovať krútiacim momentom 370 Nm, čo je o 20 Nm viac, ako mal predchodca. Novinka bude vybavená priamym vstrekovaním benzínu CGI a uhol zovretia valcov sa zmení na 60° (oproti súčasným 90°). Chýbať nebude ani systém Start/Stop.
Nový motor umožňuje v budúcnosti montáž turbodúchadla, alebo prípadné spojenie s elektromotorom do hybridnej pohonnej sústavy. Agregát sa bude dať kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic. Najprv sa bude montovať do Mercedesu triedy S, kde bude dosahovať kombinovanú spotrebu 7,6 litra benzínu na 100 km, čo predstavuje úsporu až 24 % oproti predchodcovi.
Nový 4,7 litrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel bude dosahovať 320 kW a 700 Nm, pričom krútiaci moment vrcholí už pri 1800 ot./min. Novinka je oproti 5,5 litrovému predchodcovi o 15% menšia, no o 12% výkonnejšia. Predošlý osemvalec mal však atmosférické plnenie a ten nový má rovno dve turbodúchadlá a priame vstrekovanie benzínu CGI.
Každopádne, nový motor bude so svojou kombinovanou spotrebou 9,5 litra benzínu na 100 km v modeli CL 500 o 22% úspornejší. Neskôr sa objaví aj triede S pod klasickým označením S 500.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk