BRATISLAVA 23. júna (WEBNOVINY) – Štandardný Mercedes SLS AMG je poháňaný famóznym 6,3 litrovým vidlicovým osemvalcom s atmosférickým plnením, ktorý dosahuje výkon 420 kW (571 k) a krútiaci moment 650 Nm. Jazda s týmto autom musí byť obrovským zážitkom, no z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že zážitkom pre každého milovníka áut bude už iba počuť toto auto naštartované. Nutnosť znižovania emisií však dohnala automobilku k tomu, že modelu SLS AMG vyrvala jeho „srdce“ a nahradila ho elektromotormi.
Samozrejme, štvorica elektromotorov poháňaná energiou z lítium-iónových batérii produkuje výkon 392 kW (533 k) a krútiaci moment 880 Nm, čo autu dodá dynamické vlastnosti adekvátne jeho vzhľadu a podobné tým, ktorými disponuje jeho benzínové dvojča. Veď na stovku zrýchli elektrické SLS AMG iba za 4 sekundy, čo je iba o 2 desatiny sekundy pomalšie, ako to trvá modelu so spaľovacím motorom. Pri jazde však namiesto burácania osemvalca bude dvojčlenná posádka verzie E-Cell počuť akurát tak ticho.

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz

Foto: Mercedes-Benz
Diametrálne odlišná konštrukcia hnacieho ústrojenstva si vynútila aj zmenu v zavesení predných kolies. Namiesto dvojitého zavesenia teraz používa predná náprava viacprvkové zavesenie kolies s horizontálne umiestnenými tlmičmi a pružinami. Podrobný popis rozmiestnenia jednotlivých agregátov a batérii nájdete v galérii obrázkov.
Interiér je čalúnený kombináciou kože a alcantary. Stredovej konzole dominuje 10-palcový dotykový displej. Otáčkomer na prístrojovej doske nahradil ukazovateľ stavu batérií. O dojazde a dĺžke nabíjania sa však automobilka zatiaľ nezmienila. Tí, ktorí ovládajú nemčinu, sa dozvedia viac v exkluzívnom videu nemeckého magazínu Bild, ktorého redaktor mal možnosť zajazdiť si s týmto prototypom.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk