BRATISLAVA 7. októbra (WEBNOVINY) – Najmenší model hirošimskej automobilky sa v Paríži ukázal s inovovanou prednou časťou. Celá paleta motorov pre Mazdu 2 bola upravená tak, aby spĺňala emisnú normu Euro 5. Pozmenené bolo aj nastavenie podvozku, ktorý by mal byť ponovom viac komfortnejší. Mazda predstavila aj modernizovaný vznetový agregát s objemom 1,6 litra. O facliftovanej Mazde 2 aj a novom motore sa dočítate viac v tomto článku.
Mazde však patrí pochvala za to, že je jednou z mála automobiliek, ktorá je hrdá na svoju históriu a nebojí sa z nej čo to poodhaliť aj na autosalóne svetového formátu. Vystavené boli dva mimoriadne zaujímavé exempláre. Jedným z nich bolo miniatúrne autíčko s označením R360 Coupé. Týmto dvojdverových štvormiestnym modelom z roku 1960 Mazda odštartovala svoju 50-ročnú históriu vo výrobe automobilov.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Ďalším výnimočne atraktívnym exemplárom bola Mazda Cosmo Sport 110S z roku 1967. Toto dvojmiestne kupé bolo prvým automobilom, v ktorom táto japonská automobilka použila Wankelov motor.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk