M-Hero 817 bude v portfóliu modelov tejto extrémnej značky pôsobiť ako nižšie postavený model. Rozmerovo je síce väčší, no je zároveň umiernenejší, má vyhladené niektoré „hrany” a ponúkne nižší výkon ale i nižšiu hmotnosť. Napriek nižšiemu postaveniu v porovnaní s M-Hero 917, s ktorým sme pred pár mesiacmi mali tú česť na polygóne v rakúskom Pachfurte, sľubuje mimoriadne terénne schopnosti.
Koncern Dongfeng, ku ktorému offroadová značka M-Hero patrí predstavil druhý model svojho luxusného hrdinu koncom mája. Nedávno otvoril objednávky a tie v priebehu jedného dňa dosiahli takmer hodnotu 10-tisíc. Konkrétne 9713 objednávok podčiarknutých depozitom, ktorý však v prípade zrušenia objednávky môže byť vrátený. Nie je to teda jednoznačné potvrdenie predaja, no obvykle k zrušeniu prichádza len v prípade väčších problémov výrobcu.
Keďže za značkou stojí veľký koncern vo vlastníctve štátu, zákazníci sa o svoju objednávku až tak neboja. Okrem dizajnu a schopností na vysoké množstvo objednávok vplýva aj cena. Tá je síce rapídne vyššia ako priemer na trhu, no vzhľadom na parametre, schopnosti i status vozidla je cena od 329-tisíc jüanov, čo je zhruba 39-tisíc eur. Cena od však v Číne znamená niečo iné ako u nás. Maximálna cena je 359 900 jüanov, teda 43-tisíc.
M-Hero 817 – lacnejší, pritom väčší
Za 43-tisíc v plnej výbave tak zákazníci dostanú o niečo väčšie auto, no je jasné, že 917 je vrcholným modelom. Vidieť to na výkone pohonnej sústavy, ktorá pozostáva z 1.5 litrového štvorvalca s výkonom necelých 200 koní, ktorý zásobuje energiou plug-in hybridnú sústavu. Aj keď niektoré správy píšu aj o EREV motorizácii akú ponúka silnejší model 917, objednávky sú zatiaľ možné len na PHEV verziu.

Omoda a Jaecoo - dve nové značky z Číny prichádzajú na Slovensko. Stojí za nimi silný koncern - FOTO
Tá pracuje na podobnom základe, avšak jej zdroj energie je okrem spaľovacieho turbomotora menšia batéria v podvozku. Tá ponúkne pri plnom nabití dojazd niekde na úrovni 140 km podľa tolerantného čínskeho cyklu. Reálne by to mohlo byť tak okolo 100 km. Zvyšok času je systém v hybridnom móde so zapnutým spaľovačom. Dojazd celkovo dosahuje 1000 km.
Menšia batéria zároveň automaticky znamená nižší výstupný výkon a teda aj nižší potenciál elektromotorov zabezpečujúcich pohon všetkých kolies. Systémový výkon je tak „skromných” 505 kW (687 k). Krútiaci moment systému dosahuje 848 Nm. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy.
Batéria je od CATL a je to špeciál určený do náročného terénu. CATL ani M-Hero nekonkretizujú, čo to vlastne znamená, no predpokladáme, že ide o posilnenie bezpečnosti batérie pred mechanickým poškodením, či nebodaj zatečením.

M-Hero vnútornosti, softvér a hardvér od Huawei
Už z obrázkov je jasné, že auto disponuje podvozkovými komponentami prebranými od väčšieho súrodenca. Model môže disponovať aj vzduchovým podvozkom, ktorý dokáže na počkanie zvýšiť maximálnu svetlosť z 335 mm na 385 mm. Konštruktérom sa vyslovene podarilo skombinovať dve platformy. Tá od M-Hero sa volá M-Tech Warrior Intelligent Off-Road Architecture a tá od Huawei je známa pod označením Tianyuan. V preklade – železo od Dongfengu, elektronika od Huawei.

Škoda Elroq RS130 - limitovaná edícia a najlepšie vybavený model - FOTO
Model ponúkne 15,6 palcový centrálny zaoblený displej infotainmentu s operačným systémom Harmony OS 5.0. Okrem vysokého výpočtového výkonu a riadnych obrazoviek s vysokou konektivitou sú súčasťou systému asistenčné systémy Qiankun ADS4, ktoré majú byť schopné zahrnúť celý scenár jazdy od jedného parkovacieho miesta cez akékoľvek podmienky a situácie až k druhému parkovaciemu miestu.
Systém by mal mať napríklad 160 parkovacích scenárov, ako túto špecifickú príšeru zaparkovať aj tam, kde by si bežne človek netrúfol. Model ponúkne 13 konektorov pre elektroniku vrátane konektora schopného uniesť až 6 kW výkon elektrických spotrebičov. Takže žehličky, hriankovače, osvetlenie, skrátka všetko čo na kempovačke na konci sveta môže jeden potrebovať… A k tomu dve 50 W chladené bezdrôtové nabíjačky.

Rozmery a parametre obra
Model získajú zákazníci v dvoch verziách. Jedna, pre tých, ktorí chcú s autom prechádzať najmä po meste a spevnených povrchoch, tá sa volá City Edition. Disponuje napríklad skrytými kľučkami dverí a kolesami s nízkym odporom.

Nová Lada Azimut: Rusom sa podarilo vytvoriť moderný crossover napriek sankciám - VIDEO, FOTO
Naopak verzia Offroad Edition ponúkne terénne obutie, či navijak. Model má celkovú dĺžku 5100 mm, šírku 1998 mm, výšku 1899 mm a rázvor je 3005 mm. Prejazdové uhly sú vpredu 33 stupňov, vzadu 34.