BRATISLAVA 24. augusta (WEBNOVINY) – Land Rover pomerne výrazne prepracoval svoj najpredávanejší model. Nový Freelander 2 má športovejší a modernejší vzhľad umocnený novým svetlami s technológiou LED ako vpredu, tak aj vzadu. Nechýba paleta farieb lakov karosérie rozšírená o nové odtiene. Exteriér sa teda dočkal pomerne výrazných retuší, no vo vnútri sa zmenilo ešte viac.
Pri pohľade do vnútra si človek všimne v prvom rade novú stredovú konzolu so sedempalcovým dotykovým displejom multimediálneho systému. Otočný ovládač systému Terrain Response vystriedal prepínač z Range Roveru Evoque. Medzi hlavnými prístrojmi na prístrojovom panely je nový päťpalcový displej s vylepšenou grafikou.
Ďalšou novinkou v modeli Freelander 2 je systém nezávislého kúrenia so 7-dňovým časovačom, ovládaný pomocou obrazovky, vďaka ktorému môžete mať motor zohriaty skôr, než nastúpite do vozidla.
V roku 2012 pribudol do výbavy aj systém zadnej parkovacej kamery. Na obrazovke sa zobrazuje pohľad za vozidlo s dynamicky sa meniacimi čiarami znázorňujúcimi obrysy vozidla a predpokladanú dráhu parkovania. Systém obsahuje aj asistenta pripájania prívesu „Hitch Assist“, ktorý do obrazu vkladá grafiku znázorňujúcu polohu ťažného zariadenia.
Nový systém hlasového ovládania „Say What You See“ vodičovi na obrazovke ponúka dostupné povely, ktoré môže vysloviť, ak chce obsluhovať audiosystém, príplatkovú satelitnú navigáciu, klimatizáciu alebo telefón. Povely sa na obrazovke zobrazujú v zrozumiteľnom formáte „krok za krokom“.
Kvalitné audio
Aparatúry tohto britského výrobcu sa už montujú do takmer všetkých Land Roverov a Range Roverov. K dispozícii je audiosystém s výkonom 380 W alebo 825 W. Ten slabší má 11 reproduktorov, silnejší až 17. Obe verzie obsahujú subwoofery, zaručujúce hlboké basy, a systém úpravy zvuku Audyssey MultEQ. V základnom stupni výbavy je k dispozícii aj vylepšený 8-reproduktorový audiosystém s výkonom 80 W a 5-palcovou farebnou obrazovkou.
Inteligentná parkovacia brzda
Modernizovaný Freelander 2 je vybavený inteligentnou elektronickou parkovacou brzdou, ktorá reguluje brzdnú silu podľa sklonu svahu, na ktorom je vozidlo zaparkované. Systém je taký inteligentný, že berie do úvahy aj to, či sú brzdy zahriate alebo studené. Ak sú brzdy zahriate, systém sa pravidelne „zobúdza“, aby skontroloval, či sa brzdy vplyvom chladnutia neuvoľňujú. Hoci sa elektrická brzda obsluhuje jediným spínačom, možno ju použiť aj ako núdzovú brzdu, ktorá automaticky volí najstabilnejší spôsob brzdenia vďaka využitiu metód prevencie šmyku. Ďalšia bezpečnostná funkcia zaisťuje, aby brzdu nebolo možné uvoľniť, ak nie je obsadené sedadlo vodiča.
Nový benzínový motor Si4 2.0 GTDi
Nový preplňovaný motor Si4 s priamym vstrekovaním paliva dokáže pod kapotou modelu Freelander 2 GTDi vyvinúť výkon 177 kW (240 k) a krútiaci moment 340 Nm, čo predstavuje zlepšenie o sedem percent. Motor tak má dostatočnú silu v širšom rozsahu otáčok, čo prispieva k uvoľnenejšiemu štýlu jazdy a umožňuje akcelerovať už od nízkych otáčok. Navyše je tento celohliníkový motor až o 40 kg ľahší než jeho šesťvalcový predchodca.
Motor Si4 GTDi, ktorý sa prvýkrát objavil v modeli Range Rover Evoque, je nabitý modernými technickými prvkami, ako napríklad vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním nasávacích aj výfukových ventilov. Vysoko účinné turbodúchadlo zaručuje okamžité reakcie motora a vďaka použitiu zberného výfukového potrubia zo zváranej ocele sa katalyzátor môže rýchlejšie zohriať na prevádzkovú teplotu a účinne znižovať emisie. Piestne krúžky a zdvíhadlá majú povrchovú úpravu s nízkym trecím odporom, čím sa podarilo zmenšiť trenie v motore a dosiahnuť zníženie spotreby paliva z 10,7 l/100 km na 9,6 l/100 km. Vďaka dvojitému vyvažovaciemu hriadeľu sa motor svojou kultivovanosťou a ochotou reagovať bez problémov vyrovná šesťvalcovému motoru.
Motor GTDi poháňa vozidlo prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky v kombinácii so stálym pohonom všetkých štyroch kolies a diferenciálom zadnej nápravy Haldex. Prevodovka dostala vo verzii na rok 2011 prepracovanú logiku riadenia neutrálnej polohy, ktorá zaistila zníženie strát v čase, keď vozidlo stojí. K zlepšeniu účinnosti taktiež prispelo použitie upravených spojok a prevodového oleja s nízkou viskozitou.
V ponuke však aj naďalej ostávajú dva vznetové motory – 2,2-litrový motor TD4 s výkonom 110 kW (150 k) a jeho silnejšia verzia SD4 s výkonom 140 kW (190 k) v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies.
Pohotový pohon 4×4
Verzie s pohonom všetkých štyroch kolies (TD4, SD4 a Si4) sú vybavené rovnakým inteligentným systémom pohonu 4×4. Tento systém dokáže už za 150 milisekúnd zareagovať na zmenu priľnavosti a upraviť pomer krútiaceho momentu prenášaného na prednú a zadnú nápravu.
Unikátny systém Terrain Response zas optimalizuje činnosť elektronických systémov podľa aktuálnych podmienok, pričom ponúka štyri režimy: General Driving (bežná jazda), Grass-Gravel-Snow (tráva, štrk, sneh), Mud & Ruts (blato a koľaje) a Sand (piesok). Funkcia kontrolovaného rozjazdu na svahu GRC (Gradient Release Control) sa stará o hladký a bezpečný štart do kopca aj z kopca.