Konôpka a Harthy triumfovali na okruhu Silverstone

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Konôpka
Foto: SITA/AUTORACING CLUB

BRATISLAVA 4. júna (WEBNOVINY) – Posádka zložená zo slovenského automobilového pretekára Mira Konôpku a Ahmada Al Harthyho z Ománu na Porsche 997 GT3 R zvíťazila vo víkendovom 2. kole vytrvalostných pretekov Blancpain Endurance Series na britskom okruhu Silverstone v hodnotení kategórie Gentlemens Trophy.

V histórii slovenského tímu ARC Bratislava je to najväčší úspech. Na výborne obsadených (spolu 57 tímov) trojhodinových pretekoch Konôpka a Al Harthy od začiatku bojovali o víťazstvo a napokon sa im to podarilo s náskokom 28 sekúnd pred najbližšími súpermi z triedy GTR – tímom Sofrev Ferrari. Agentúru SITA o tom prostredníctvom tlačovej správy informovali z tímu Race Pro Media.

„Úžasný víkend,“ uviedol na tlačovej besede po pretekoch Ahmad Al Harthy a pokračoval: „Je to skvelý pocit byť na pódiu práve tu na okruhu Silverstone, kde som predtým toľkokrát jazdil. Mal som tu veľa priateľov, takže je to pre mňa o to vzácnejšie. Preteky boli fantastické, hoci to vyzeralo naozaj strašne vo Woodcote, kde som bol v tráve a mieril do bariéry pred koncom pretekov. Ale sme v cieli a je to fantastický výsledok pre celý tím ARC Bratislava.“

Preteky sa mohli skončiť aj inak

Preteky sa však mohli skončiť aj celkom inak. Necelých 29 minút pred koncom súťaže zažil Al Harty za volantom ´krízovku´ ako zo zlého sna: vo vláčiku niekoľkých vozidiel dostalo šmyk práve to predné. Ten za ním si vybral pravú stranu, ďalší ľavú. Na Ahmada už zostal len trávnik na výjazde z Woodcote. Pod plynom to bravúrne zvládol, od zvodidiel ho delilo snáď 10 cm a po pretekoch ho všetci s uznaním potľapkávali po pleciach.

Aj 51-ročný Miro Konôpka môže rozdávať skúsenosti. Teraz v trojhodinovke na bývalom vojenskom letisku, kde cez II. svetovú vojnu pristávali bombardéry Wellington (a podľa nich sa volá aj vnútorná rovinka, ktorá kopíruje pristávaciu dráhu), príliš neriskoval. Preteky boli dobre rozbehnuté a Al Harthy mu odovzdával Porsche s číslom 66 v dobrej kondícii.

„Vedeli sme, že Ahmad túto trať dokonale ovláda. Ostatných šesť rokov súťaží vo Veľkej Británii a odjazdil tu stovky kôl. Nechcel som niečo vyparatiť, a tak som bol pri niektorých predbiehaniach jazdcov o kolo opatrný. Stratil som nejaký čas za jedným Ferrari tímu AF Corse, ale vedel som, že to bude dobrý výsledok, ak to odovzdám v poriadku. Napokon najväčšia kríza prišla až 28 minút pred koncom,“ spomenul si na Al Harthyho moment aj šéf tímu Konôpka a doplnil: „Všetci v boxe sme zbledli, keď sme to videli. Bola by to havária na odpis auta, no Ahmad to parádne zachránil. Mal na Silverstone veľa známych, priateľov, sponzorov, mnohí prileteli na preteky priamo z Ománu. Chcel sa ukázať a myslím si, že sa mu to dokonale podarilo. Je to skvelý jazdec a som rád, že ho máme v tíme. Velikánske uznanie však patrí aj mojim chalanom a špeciálne Andymu Studeničovi, ktorý našiel vynikajúci set-up. Sme tu najmenší tím, chlapci sa nezastavili celý víkend, zrýchlili sme pitstopy, super výsledok. Počuť slovenskú hymnu v mekke motošportu a vidieť to naše žlté porsche pod pódiom, paráda.“

Miro Konôpka môže rozdávať skúsenosti

ARC Bratislava potvrdil výbornú formu z 1. kola seriálu v Monze, kde celé dve hodiny bojoval o pódiové umiestnenie, no porucha prevodovky ho odsunula na 8. miesto. V bitke o Britániu však nechal za sebou všetkých súperov v kategórii Gentlemens Trophy. Pod stupňami víťazov v Blancpain Endurance Series stoja len víťazné autá z každej triedy – auto so slovenskou vlajkou vôbec po prvý raz v histórii GT pretekov.

V celkovom poradí kategórie GTR je slovenská stajňa ARC Bratislava na 2. mieste so ziskom 31 bodov. Vedie francúzsky Sofrev ASP s Ferrari 458 Italia, ktorý bol tentoraz na 2. mieste. Pódium skompletizoval britský PGF-Kinfaun s vozidlom Aston Martin Vantage. Blancpain Endurance Series bude pokračovať koncom júna (29. – 30. 6.) na juhofrancúzskom okruhu Paul Ricard HTTT.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Miro Konôpka