BRATISLAVA 5. septembra (WEBNOVINY) – Aj keď bol Fiat Grande Punto predstavený už pred šiestimi rokmi, aj dnes vyzerá výborne. Taliani vždy vedeli nakresliť pekné auto a Grande Punto toho bolo dôkazom. Prívlastok „Grande“ dostalo auto preto, lebo automobilka stále predávala aj jeho predchodcu, ktorý zas dostal prívlastok „Classic“.
V roku 2009 prešiel Fiat Punto faceliftom a z Grande Punta sa stalo Punto Evo. Grande Punto pritom ostalo v predaji, čo bolo už naozaj zvláštne. Keďže pôvodný Giugiarov dizajnový návrh Punta bol prakticky bezchybný, verzia Evo situáciu iba zhoršila. Komplikovaný dizajn predných partií zákazníkom zjavne nevyhovoval a stále ich zrejme priťahovalo viac pôvodné Grande Punto.
Fiat tak po krátkej dobe od predstavenia Eva predvedie na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom druhýkrát modernizovanú verziu obľúbeného modelu segmentu B, tentokrát s jednoduchým názvom „Punto“. Jednoduchší je aj dizajn predného a zadného nárazníka, ktorý už nemá kontrastné lišty čiernej farby, ale nárazníky sú celé vo farbe karosérie.
Jedno sa Puntu Evo nedalo uprieť – modernejší a kvalitnejší interiér. Ten si nové Punto našťastie ponechá. Pribudnú však nové vzory čalúnenia. Okrem toho budú na výber aj tri nové farby karosérie: Turquoise, Ruby Red a Graphite Grey. Pribudnú aj jedny nové 15-palcové disky kolies.
Foto: Fiat
Foto: Fiat
Foto: Fiat
Foto: Fiat
Novinky pod kapotou
Možno už o tom viete, možno nie, ale Fiat začal pod kapotu modelu 500 montovať nový dvojvalcový motor TwinAir. Aj keď má tento motor objem iba 0,9 litra a dva valce, získal titul Motor roka 2011. „Päťstovky“ s týmto motorom pod kapotou sa začnú na Slovensku predávať už každú chvíľu a Fiat ich plánuje montovať aj do modelu Punto. Objaviť by sa mali dokonca aj v sesterskej Alfe MiTo. Benzínový motor prepĺňaný turbodúchadlom produkuje 63 kW (86 k) a k dispozícii má 145 Nm krútiaceho momentu už od 2 000 ot./min.
Fiat Punto dostane aj modernizovaný 1,3-litrový štvorvalec MultiJet II. Malý turbodiesel má rovnaký výkon ako nový benzínový dvojvalec (63 kW/86 k), no produkuje 200 Nm krútiaceho momentu a to už od 1 500 ot./min. Na 100 km mu pritom postačí iba 3,5 litra nafty. Vďačí za to okrem iného aj optimalizovanému vstrekovaciemu systému. Motor sa môže pochváliť tiež odpojiteľným alternátorom a variabilným olejovým čerpadlom.