BRATISLAVA 23. októbra (WEBNOVINY) – Už dlhšie sa šírili klebety o tom, že Volkswagen chce rozširovať svoje portfólio vozidiel kategórie SUV a že základom pre vznik nového modelu tejto kategórie bude najmenší z rodiny – Volkswagen up! vyrábaný v Bratislave.
Vyzerá to tak, že to neboli iba klebety, ale že Volkswagen to myslí vážne. Dôkazom je koncept Taigun, ktorý nemecká automobilka vystavila na autosalóne v Sao Paule. Ide zatiaľ iba o koncept, no vyzerá dosť „sériovo“ a realizovateľne.
Základom tohto zaujímavého koncepčného vozidla je Volkswagen up!. Je možné všimnúť si viacero štylistických prvkov, ktoré majú tieto dve autá podobné. Ide predovšetkým o rozloženie prístrojov na prístrojovom paneli a o sedadlá. Podobnosť by sa však dala hľadať aj pod kapotou.
Známy motor
Na pohon slúži ten istý litrový trojvalec, ktorý poháňa aj Volkswagen up!. V prípade konceptu Taigun je však tento motor vybavený priamym vstrekovaním benzínu do valcov a turbodúchadlom. Vďaka prepĺňaniu narástol jeho výkon na 81 kW (110 k).
Iba 985 kg ťažkému autu je k dispozícii krútiaci moment 175 Nm. Volkswagen Taigun teda dokáže na stovku zrýchliť za slušných 9,2 sekundy a na 100 km kombinovanej prevádzky mu postačí 4,5 litra benzínu.
Prerastený up!
Koncept Taigun je dlhý 3859 mm, čiže v porovnaní s up!-om narástol o takmer 32 cm. Jeho šírka je 1728 mm, čo je oproti up!-u o takmer 9 cm viac. Volkswagen Taigun je oproti malému up!-u aj o 8 cm vyšší a väčší je aj rázvor osí kolies – presne o 5 cm. Do batožinového priestoru sa vojde 280 litrov batožiny, pričom po sklopení sedadiel sa do auta zmestí až 987 litrov nákladu.
Aj keď je technickým základom Taigunu up!, vďaka výrazne vyšším rozmerom by v prípade sériovej výroby konkuroval tento model autám ako Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax, či Ford EcoSport.
Otázne však je, či sa bude tento model predávať aj v Európe. Miesto predstavenia totiž našepkáva, že tento Volkswagen sa bude predávať iba v Brazílii. V tom prípade by bol jeho priamym konkurentom asi iba spomínaný Ford EcoSport, ktorý sa v Brazílii vyrába.