KGM Mobility je názov automobilky z Kórei, ktorá sa iba pred dvomi rokmi premenovala zo starého známeho SsangYongu. Značka si ponechala logo i modely, no s novým vlastníkom urobila to, na čo predchádzajúci majitelia nemali odvahu a asi ani financie.
KGM sa míľovými krokmi posúva smerom k elektrifikácii. Nejde na to však len prostredníctvom elektrických verzií svojich súčasných modelov. Značka chystá veľkú expanziu do sveta hybridov a jej veľké rodinné SUV Torres je prvé, ktoré dostalo protijed na vysokú spotrebu.
Automobilka tvrdí, že jej nový hybrid zníži zvýši efektivitu vozidla až o 41 percent. Matematika v prípade tohto modelu nie je ťažká, tak Torres i spriaznený Actyon s automatom najradšej jazdia za cca 9 až 10 litrov v kombinovanom cykle – ak pravda príliš netlačíte na pílu. Zvýšenie efektivity nie je rovné so znížením spotreby o dané percentá, avšak očakávať spotrebu hybridného Torresa niekde okolo 7 litrov je celkom realistické.
HEV od BYD
KGM ešte koncom roka 2023 oznámilo spoluprácu s čínskym lídrom elektrifikácie menom BYD. Táto značka nedávno vstúpila na náš trh a otvorila prvý šourúm v Bratislave a zároveň sa veľkej časti odbornej i laickej verejnosti spája najmä s čisto elektrickými modelmi. Avšak bol to práve BYD, ktorý v roku 2008 predstavil úplne prvý plug-in hybrid na svete a dnes už má za sebou milióny predaných áut práve s hybridnou technikou.

BMW si pre Monterey Car Week 2025 pripravilo špeciálnu edíciu radu 8 v ikonických farbách - FOTO
Pod prednou kapotou modelu Torres by sa mala nachádzať kombinácia techniky KGM s BYD. Konkrétne sa o pohon kolies má starať štvorvalec označený ako 1.5 TGDI skombinovaný s DTH hybridnou prevodovkou a elektromotorom. Batéria má tiež pochádzať od BYD. 1.83 kWh baterka s LFP chémiou (lítium-železo-fosfát) má zabezpečiť bezproblémový prísun dostatočného množstva energie s mimoriadne dlhou životnosťou.

HEV, nie PHEV
Torres HEV nie je PHEV. To znamená, že hybridný systém si vystačí bez zástrčkového dopingu a jeho nižšia spotreba tak nebude závislá od toho, či ho doma nabijete, a či nie. Model sa pri pohone predných kolies má správať primárne ako elektromobil s tým, že spaľovací motor bude pracovať ako generátor energie pre 130 kW elektromotor. Keď ale pôjde do tuhého, spaľovací motor môže pomôcť a pripojiť sa priamo na kolesá. Systémový výkon vozidla je 150 kW (204 k).

Lexus LBX bol stávka na správnu kartu. Značke sa darí práve vďaka najmenšiemu modelu - FOTO
Full hybridný Torres pritom má naďalej vsádzať na to, čím si KGM a predtým SsangYong získal mnoho zákazníkov aj u nás – kombináciu nízkej ceny s úžitkovými schopnosťami a priestrannou kabínou. Zákazníci si tak za výkonnejší a úspornejší hybridný pohon priplatia len 2190 eur – v porovnaní s verziou so spaľovacím motorom s automatickou prevodovkou. Ak však budete chcieť Torres s pohonom všetkých kolies, zatiaľ to nepôjde inak, než s čisto spaľovacím motorom. Hybridný Torres na Slovensku kúpite od 30 370 eur v základnej výbave Club.

Torres, Actyon, Korando, Tivoli
To je základný výpočet klasických SUV modelov so samonosnou karosériou tohto špecialistu na SUV. K nim treba prirátať ešte dve ďalšie autá s pevným rámom – Musso a Rexton. Actyon je spomedzi všetkých áut najmladší, je teda vysoko pravdepodobné, že práve toto SUV Coupe odvodené od modelu Torres (38 990 eur) dostane hybridný pohon ako druhé v poradí. Medzitým KGM ponúka modely Koranto a Tivoli v akciových cenách.

Toto je Cadillac Elevated Velocity. Nič také šokujúce ešte Cadillac nevytvoril – FOTO
Korando ako najpredávanejšie SUV značky KGM ponúkne výrobca s cenou od 20 690 eur a Tivoli v cene od 18 190 eur. Zároveň netreba zabúdať, že 4,7 metra dlhý Torres s rázvorom 2,68 metra, výškou 1,72 metra, šírkou 1,89 metra a objemom kufra na úrovni 703 až 839 litrov (AWD a FWD verzie) ponúka aj čisto elektrickú verziu EVX.
Pre tých veriacich spaľovacím motorom ponúka Torres ako verziu s manuálnou prevodovkou, tak s automatom a za príplatok necelých 2000 eur aj model s pohonom všetkých kolies. Základný Torres je od 25 990 eur aj s DPH. Prvé kusy modelu Torres HEV prídu na Slovensko v septembri.

KGM, BYD a ešte aj Cherry
Aby bolo každému jasné ako veľmi vážne to s elektrifikáciou KGM Mobility myslí značka minulý rok uzatvorila strategické partnerstvo s ďalšou čínskou automobilkou – Cherry.

Lade sa podarilo dokončiť nové lacné auto menom Iskra. Predaj sa už začal, výroba viazne - FOTO
Hybridný systém v modeli Torres má byť dielom spolupráce s BYD, no s Cherry chce KGM spolupracovať na vývoji novej palety elektrických a plug-in hybridných modelov novej generácie.