BRATISLAVA 11. mája (WEBNOVINY) – Aj keď spoločnost Race4Slovakia vznikla iba prednedávnom, je tvorená ľuďmi pôsobiacimi v oblasti motoristického športu už dlhé roky. Prostredníctvom školy Race4Slovakia máte jedinečnú možnosť zdieľať s nimi ich bohaté skúsenosti a okrem iného sa naučiť jazdiť na okruhu.
Azda najdôležitejšou osobnosťou spoločnosti Race4Slovakia je pán Ing. Dick Kvetňanský. Narodil sa v USA v roku 1970. V roku 1991 založil spoločnosť K-1 Styling & Tuning, spol. s r.o. s cieľom výroby replík športových automobilov. Začínal s výrobou replík Ferrari a Lamborghini. V roku 1997 začal spoluprácu s dizajnérom Jurajom Mitrom. Ten na podvozku Chevroleta Camaro postavil športový model Evoluzione. V roku 2000 uzrel svetlo sveta prvý automobil Attack na báze „skladačky“. V roku 2004 založil spoločnosť K-1 Engineering, s.r.o. a začal prvý predaj kompletného automobilu K-1 Attack.
Práve K-1 Attack je auto, na ktorom si môžete zajazdiť, prípadne sa nechať odviezť. Ide o dvojmiestny roadster, ktorého základ tvorí na mieru vyrobený a sofistikovane navrhnutý rúrkový rám s vysokou pevnosťou. Auto poháňa trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorý dosahuje maximálny výkon 178 kW (242 k) pri 6850 ot./min. Od 5500 ot./min. má vodič k dispozícii plný krútiaci moment s hodnotou 300 Nm. Auto vážiace iba 992 kg tak na stovku zrýchli iba za 4,9 sekundy.
Toto skvelé auto sme si mali možnosť najprv vyskúšať z miesta spolujazdca v rámci programu „Race Taxi“. Už len sledovať, ako „to“ niekto vie v skvelom aute na voľnej pretekárskej dráhe je zážitkom. Možnosť vyskúšať si to na vlastnej koži však bola nie len pre mňa veľkou výzvou a preto sme sa spolu s ďalšími účastníkmi programu po absolvovaní krátkeho školenia posadili za volant.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
K dispozícii bolo päť áut. Každý sme mali v aute vlastného inštruktora a všetci sme sa držali pokynov, ktoré sme cez vysielačku dostávali zo Safety Car jazdiaceho pred nami. Uznávam, že to znie trochu obmedzujúco, no Safety Car bol nový Mercedes C63 AMG, ktorému výkon rozhodne nechýbal. Aj keď sa však Mercedes dokázal na rovinkách Attacku trochu vzdialiť, bolo vidieť, že v zákrutách Attack využíval iba časť svojich možností a prejazdy zákrutami by zvládal aj o čosi vyššou rýchlosťou. Vďaka nízkej hmotnosti, širokému rozchodu kolies a nízko položenému ťažisku pripomína správanie sa Attacku v zákrutách motokáru.
Našou úlohou však bolo v prvom rade oboznámiť sa s okruhom a snažiť sa naučiť ideálnu stopu. Rozhodne nešlo o čas a ani o rýchlosť. Možno to pre niekoho neznie práve najlákavejšie, no verte mi, ak nie ste profesionálny pretekár, budete mať plné ruky práce so sledovaním ideálnej stopy a apexov zákrut.
Ak to teda s jazdením myslíte vážne, skúste navštíviť internetové stránky spoločnosti Race4Slovakia a určite si vyberiete zo širokej ponuky programov a školení, medzi ktorými sú aj také, ktoré sú určené pre tých skúsenejších. Ak totiž chcete byť rýchlejší, nemusíte nutne investovať do zvyšovania výkonu svojho auta. Stačí investovať do seba a naučiť sa prejsť zákrutou rýchlejšie. A to je len zlomok toho, čo vás v Race4Slovakia dokážu naučiť.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk