BRATISLAVA 15. decembra (WEBNOVINY) – Americký špecialista na terénne automobily predstavil modernizovaný Jeep Compass. Najmenší model z portfólia automobilky Jeep ponesie podobné dizajnové prvky ako nový Jeep Grand Cherokee, ktorý je zas najväčším modelom v ponuke.
Jeep Compass bol uvedený na trh v roku 2006, pričom v roku 2008 prešiel menšou modernizáciou. Vtedy bol mierne upravený interiér a podvozok. Tento facelift je však pomerne radikálny. Pri pohľade spredu ani nespoznáte, že ide o Compass. Nová je totiž kompletne celá predná časť počnúc nárazníkom a maskou chladiča, svetlami a kapotou končiac. Zmeny v zadnej časti sú menej nápadné. Auto dostalo nové svetlá z LED diód, strešný spojler a chrómovanú koncovku výfuku. Štandardom sú disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 17 palcov. Za príplatok sú k dispozícii „osemnástky“. V interiéri sľubuje výrobca mäkčené plasty. Nová je lakťová opierka, multifunkčný volant a sedadlá.

Foto: Jeep

Foto: Jeep

Foto: Jeep

Foto: Jeep

Foto: Jeep
Čo bude pod kapotou zatiaľ nevieme. Ale žiadne prevratné novinky zatiaľ nie sú ohlásené. Za „veľkou mlákou“ sú v ponuke dva benzínové štvorvalce. Dvojliter a väčší agregát s objemom 2,4- litra. Ten druhý je v ponuke aj u nás a dosahuje výkon 125 kW (170 k). K dispozícii ďalej máme dvojlitrový turbodiesel, ktorý produkuje 103 kW (140 k). Čoskoro by mal ale pribudnúť silnejší 2,2 litrový turbodiesel, ktorý mal výstavnú premiéru na autosalóne v Paríži.
Čo sa týka pohonu, štandardne je poháňaná iba predná náprava. K dispozícii sú ale dve verzie pohonu 4×4. Tá základná Freedom Drive I je určená iba do ľahkého terénu. Na náročnejší terén bude vhodnejšia verzia Freedom Drive II, ktorá už zahŕňa aj redukčnú prevodovku a vyššiu svetlú výšku.