BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) – V spolupráci s autobazárom AAA Auto spúšťame novú rubriku, ktorá sa bude venovať jazdeným autám. Ak všetko dobre pôjde, možno bude aj pravidelná. Zatiaľ sme dostali možnosť vyskúšať si prvé auto, tak teda poďme na to. Prvou lastovičkou je predošlá generácia Volva S60. Prednedávnom bola do predaja uvedená nová generácia Volva S60 a tak ceny tej minulej dosť klesajú. Ak ste túžili po tomto aute, teraz je ten správny čas na kúpu.
Volvo S60 bolo na trh uvedené v roku 2000 a v predaji vydržalo dlhých desať rokov. Po dizajnovej stránke znamenalo pre švédsku automobilku revolúciu. Modelom S60 definitívne upustila od „krabicových“ tvarov a nastolila nový dizajnový štýl, ktorý v podstate rozvíja až dodnes.
S60-tka jazdí na rovnakej podvozkovej platforme ako väčšie modely S80, V70, XC70 a dokonca aj XC90. V roku 2005 prešla faceliftom, pri ktorom dostala nové svetlá a ochranné lišty po obvode karosérie boli odvtedy lakované. Modernizovaný bol aj interiér. Pozmenená bola stredová konzola a auto dostalo nové sedadlá i dekoračné materiály.
Interiér
Interiér je asi jediným miestom, kde je badateľný vek. Ani nie tak auta samotného, ako dizajnu. Je však pravdou, že interiéry severských áut boli vždy také konzervatívnejšie a preto sa auto môže zvnútra javiť možno trochu staršie, ako v skutočnosti je. Konkrétny testovaný kúsok mal však veľmi pekný a zachovalý interiér.
Vo výbave nechýbali prvky ako tempomat, palubný počítač v češtine, automatická dvojzónová klimatizácia, či CD-prehrávač kombinovaný s mimoriadne kvalitným audiosystémom s nespočítateľným množstvom reproduktorov. Veľká pochvala patrí sedadlám. Volvo bolo v tejto oblasti vždy špecialistom a ani dnes sa v niektorých modeloch strednej triedy nesedí tak dobre, ako v predošlej generácii Volva S60.
Myslím si, že vás nemusím presviedčať o tom, že Volvo S60 je priestranné auto. Tlačiť sa nebudete ani vzadu. Naopak, sedí sa tam veľmi pohodlne. Komfort zvyšujú aj výduchy klimatizácie pre zadných pasažierov umiestnené v B-stĺpikoch. K priestrannému interiéru vo Švédsku pribalili aj veľký kufor – batožinový priestor má objem 424 litrov.
Motor
Keď som v bratislavskom autocentre AAA Auto uvidel toto auto, zaujala ma jeho motorizácia – 2,4-litrový atmosféricky plnený benzínový päťvalec s výkonom 103 kW (140 k). Ide o najslabší benzínový motor montovaný do tohto auta a na takúto limuzínu to teda nie je nič extra. To bol môj prvý a pomerne neistý názor. Nakoniec zvíťazila zvedavosť a spomedzi všetkých áut som si vybral práve toto, aby som vyskúšal, ako dokáže tento agregát veľkou S60-tkou hýbať a koľko benzínu si pritom od majiteľa vypýta.
Bol som veľmi milo prekvapený. Dynamika jazdy samozrejme nie je ohromujúca, no povedal by som, že je celkom slušná. Oveľa viac ma však oslovil charakter päťvalca. Motor má veľmi kultivovaný a tichý chod. Na druhej strane, pri vyšších otáčkach nádherne spieva. Zvuk motora je pritom veľmi pekný, charakteristický pre päťvalce. Ak ale hľadáte tiché a komfortné auto, nemusíte sa báť, odhlučnenie interiéru je vynikajúce.
Ďalším prekvapujúcim, priam až neuveriteľným aspektom je spotreba paliva. Počas jazdy mestom nám palubný počítač neukázal vyššiu hodnotu ako 8,5 litra. Mimo mesta postačí Volvu S60 ešte o jeden liter benzínu menej. Od auta veľkosti Volva S60 s 2,4-litrovým benzínovým motorom by som čakal oveľa vyššiu spotrebu.
Jazda
V tomto prípade by sa skôr hodil podtitulok Plavba. Volvo S60 je ozajstnou limuzínou. Pruženie je naladené naozaj komfortne a ani veľký volant s nie práve najcitlivejším riadením nezvádza na športovú jazdu. V tej vás podporuje iba krásny zvuk motora a mimoriadne presná kulisa radiacej páky päťstupňovej manuálnej prevodovky.
Spoľahlivosť
Na Volvo S60 som sa bol pýtať v bratislavskom T.O.P. Aute. Aj keď som sa z prijímacieho technika snažil vytiahnuť aspoň nejaké neduhy Volva S60, skončili sme pri skoršom opotrebovaní ložísk predných kolies. To je všetko. Podľa jeho slov je minulá generácia Volva S60 mimoriadne vydarené auto a v servise sa nestretávajú so žiadnou častou závadou, na ktorú zvyknú tieto auta trpieť.
Resumé
Volvo S60 si ma dokázalo získať. Dizajnovo to už možno nie je to najmodernejšie, ale vo všetkých ostatných kritériách sa môže smelo pozrieť do tváre aj dnešným modelom. Je to jedno veľmi pohodlné a priestranné auto. To, že pod kapotou nepracuje žiaden klepotajúci a dymiaci diesel, ale kultivovaný benzínový agregát robí z tohto auta pravú limuzínu. Môže byť pritom vaša iba za cenu slabšie vybavenej novej Fabie. Ceny nového Volva S60 sú pritom minimálne trojnásobne vyššie.
Auto nám na test zapožičalo autocentrum AAA Auto
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Technické údaje:
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 5/20 |
Zdvihový objem (cm3): | 2435 |
Najvyšší výkon (kW): | 103 |
Najvyšší krút. moment (Nm): | 220 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 210 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): | 10,2 |
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km): | 11,6 / 6,5 / 8,4 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor (l): | 424 |
Objem nádrže (l): | 70 |
Prevádzková hmotnosť: | 1438 |
Dĺžka (mm): | 4576 |
Šírka (mm): | 1804 |
Výška (mm): | – |
Rázvor (mm): | 2715 |