BRATISLAVA 19. februára (WEBNOVINY) – Koncept Jaguar XJ220 bol predstavený verejnosti na autosalóne British Motor Show v roku 1988. Vozidlo navrhol Keith Helfet a v decembri roku 1989 začala jeho výroba v spolupráci s TWR. Vďaka nesmierne pevnej, modernej hliníkovej konštrukcii, využívajúcej štruktúry podobné včeliemu plástu, váži toto vozidlo – napriek svojim rozmerom – len 1 470 kg.
Silu svojho 3,5-litrového biturbo motora V6 prenášal XJ220 na cestu pomocou zadných kolies s 18-palcovými diskami Speedline, obutými do špeciálne vyvinutých pneumatík Bridgestone Expedia 345/35, prostredníctvom päťstupňovej prevodovky a dvojkotúčovej spojky AP Racing. Motor v XJ220 dokázal vyvinúť výkon 550 k a krútiaci moment 644 Nm, čo vozidlu umožňovalo zrýchliť z nuly na 100 km/h za menej ako štyri sekundy. O brzdenie sa starali kotúčové brzdy AP Racing so štvorpiestikovými strmeňmi.
Prototyp s poradovým číslom 001 bol ručne vyrobený v novej továrni v Bloxhame, Oxfordshire a dokončený v roku 1990. Vozidlo s číslom 002 už v septembri toho istého roku na testovacej dráhe Bruntingthorpe dosiahlo rýchlosť 299 km/h. Prvý exemplár, ktorý bol určený pre zákazníka bol dokončený v júni 1992 a jeho predajná cena predstavovala 470 000 £. Výrobu XJ220 ukončili v roku 1994. Celkovo automobilka Jaguar vyrobila 275 týchto vozidiel.
Strieborné vozidlo, ktoré bolo možné vidieť na podujatí Jaguar Experience Day v centre historických vozidiel v Gaydone, malo podvozok s označením 004, teda išlo o jeden z desiatich predsériových kusov. Tento exemplár využívali v roku 1991 pri náročných testoch pneumatík a jazdných vlastností pri vysokých rýchlostiach vo Fort Stocktone v Texase, kde Andy Wallace dosiahol maximálnu rýchlosť 343 km/h.
Následne bolo vozidlo technicky prispôsobené súťažným podmienkam a s Justinom Lawom za volantom pretekalo v seriáli British GT Cup. Po ukončení súťažnej kariéry vozidlo opäť upravili na prevádzku po bežných cestách.
Žlté vozidlo na obrázku je model XJ220 S s podvozkom „220-803“. Ide o prvý exemplár modelu XJ220 S, postavený z náhradných dielcov z vozidiel určených pre Le Mans, vrátane jednodielnej prednej a zadnej kapoty z uhlíkových vláken. Má upravené pružiny a tlmiče a deklarovaný výkon 700 k. Toto vozidlo bolo verejnosti predstavené na výstave Autosport Show v roku 1993.