BRATISLAVA 5. januára (WEBNOVINY) – Volvo opäť šokuje výkonom a efektivitou svojho hybridného pohonného ústrojenstva. Vo februári sme písali o hybridnom Volve V60 s výkonom 285 koní a spotrebou 1,9 litra nafty na 100 km. Článok nájdete tu. Teraz tu máme ďalší plug-in hybrid z dielne Volva, ktorý ak sa dostane do výroby, je predurčený na veľký úspech.
Volvo XC60 Plug-in Hybrid je poháňané dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom prenáša na predné kolesá až 280 koní a 380 Nm. Na zadnej náprave mu asistuje elektromotor s výkonom 70 koní a krútiacim momentom 200 Nm. Auto má teda pohon všetkých štyroch kolies a celkový výkon až 350 koní. Krútiaci moment je na kolesá prenášaný prostredníctvom novo vyvinutej osemstupňovej automatickej prevodovky.
Auto funguje v troch režimoch, ako spomínané Volvo V60 Plug-in Hybrid, pričom vodič je pomocou troch tlačidiel na stredovej konzole schopný sám si vybrať režim, aký chce. V režime Pure dokáže auto jazdiť iba na elektrinu, teda bez emisií oxidu uhličitého. Batérie vydržia 45 km. Ich plné nabitie zo siete s napätím 220 V trvá tri a pol hodiny. Batérie sa však nabíjajú aj pri spomaľovaní, či brzdení.
Základným režimom je režim Hybrid, kedy pracujú obidva motory spoločne, pričom sa snažia o čo najnižšiu spotrebu paliva. Tá je potom veľmi pôsobivých 2,3 litra benzínu na 100 km. Volvo XC60 Plug-in Hybrid prejde na jednu nádrž v tomto režime až 960 km.
V treťom režime Power spoja obidva motory sily, aby dokázali posádke sprostredkovať čo najlepší zážitok z dynamickej jazdy. Toto Volvo sa možno nezdá, no na stovke je za 6,1 sekundy. Výkon 350 koní, krútiaci moment 580 Nm a zrýchlenie z nuly na stovku za 6,1 sekundy – to sú parametre áut s osemvalcovými motormi. Práve preto má tento koncept na zadnej časti označenie T8.
Aj keď je toto auto zatiaľ iba konceptom, je dosť možné, že sa dostane do sériovej výroby. Kedy sa tak stane, je ale zatiaľ otázne. Ak tento hybrid dostane zelenú, prvý trh, ktorý sa s týmto autom bude švédska automobilka snažiť dobiť, bude ten americký. Európa zrejme príde na rad o čosi neskôr.