BRATISLAVA 18. marca (WEBNOVINY) – Začiatkom roka sa Honda Civic dočkala menšej modernizácie. Nejde ani tak o facelift v pravom zmysle slova. Zvonku sa toho totiž veľa nezmenilo. Asi najväčšou zmenou je spojler na veku batožinového priestoru, ktorý je teraz štandardom pre všetky výbavy. Aktívnu bezpečnosť konštruktéri zvýšili zavedením funkcie brzdových svetiel, ktorá signalizuje núdzové brzdenie.
Najpodstatnejšie zmeny sa ale ukrývajú vo vnútri. Honda obohatila všetky výbavy a pridala jednu novú s názvom „Lifestyle“, ktorá sa zaradila medzi výbavy Sport a Executive. Jednou z veľmi dôležitých zmien je tiež možnosť prepínať medzi jednotlivými údajmi palubného počítača aj počas jazdy. V prvých kusoch súčasnej generácie Hondy Civic to nebolo možné. Podľa Hondy je to vraj príliš nebezpečné. Hneď v prvej vlne testov v rôznych motoristických médiách si však za to Civic vyslúžil takú dávku kritiky, že Honda prisľúbila, že hneď pri prvej modernizácii to napraví. Slovo dodržala.
Nový motor 1.6 i-DTEC
Najväčšou novinkou je však nový 1,6-litrový turbodiesel. Dosahuje výkon 88 kW (120 k) a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot./min. V porovnaní s väčším 2,2-litrovým turbodieselom je zhruba o 50 kg ľahší. V prípade všetkých jeho rotačných častí bol kladený veľký dôraz na zníženie trenia. Používa dvojhmotový zotrvačník, zaujímavosťou sú nerezové zvody výfuku.
Nový motor je mazaný špeciálnym olejom s nízkou viskozitou. Servisný interval je maximálne 20 000 km alebo jeden rok. Pre tento motor bola vyvinutá aj nová šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá bola optimalizovaná práve na krútiaci moment 300 Nm. Vďaka tomu je o sedem kíl ľahšia, ako tá, ktorá sa montuje do verzií so silnejším 2,2-litrovým turbodieselom.
Prvé dojmy
S Hondou Civic, ktorá mala tento nový motor pod kapotou, sme si už mohli aj nakrátko zajazdiť. Prvé dojmy sú naozaj dobré. Motor je tichý a kultivovaný. Nie je síce tak výkonný, ako väčšia „dva-dvojka“, no aj táto „jedna-šestka“ ťahá naozaj uspokojujúco.
Ako sme už spomínali, výrobca udáva kombinovanú spotrebu iba 3,6-litra nafty na 100 km. Naša spotreba bola zhruba o liter vyššia, no skúšali sme ešte nezabehnuté auto a hlavne sme trošku museli otestovať aj jeho dynamické parametre. Väčšiu výpovednú hodnotu bude mať až regulárny redakčný test, no už na základe prvých dojmov to vyzerá tak, že tento motor bude naozaj patriť medzi tie najúspornejšie v danom segmente.