BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) – Označenie novinky dáva logiku. Keďže Ford C-MAX je MPV zastupujúce Ford v segmente C, menšie MPV v segmente B dostalo označenie B-MAX. Podobne ako C-MAX využíva podvozkovú platformu Focusu, B-MAX bude jazdiť na podvozku Fiesty.
Mini MPV postavené na základoch Fiesty sme tu už mali. Volalo sa Fusion a vyzeralo ako Fiesta v klobúku. Zrejme aj bolo konštruované pre ľudí v klobúkoch, pretože okrem zbytočného miesta nad hlavou neponúkalo oveľa viac miesta ako Fiesta. S B-MAXom by ale malo byť všetko inak.
Ford B-MAX prichádza s revolučným riešením otvárania dverí. Zatiaľ čo Opel Meriva šokoval oproti sebe otvárajúcimi sa dverami bez použitia B-stĺpika, B-MAX tak isto zahodil B-stĺpik, no predné dvere sa otvárajú konvenčne a zadné sú posuvné. Výsledkom ja 1,5-metra široký otvor na nastupovanie. Zdôrazňujem, že Ford to dokázal bez použitia B-stĺpika. Kompetentní tvrdia, že tuhosť karosérie je postačujúca. Nechajme sa prekvapiť, či sa toto riešenie dostane aj do sériovej verzie.
Foto: Ford
Foto: Ford
Foto: Ford
Foto: Ford
Produkčná verzia Fordu B-MAX by sa v predaji mala objaviť už na budúci rok. Okrem revolučného otvárania dverí by mala priniesť aj novinku pod kapotou – litrový preplňovaný trojvalec EcoBoost s priamym vstrekovaním benzínu do valcov.