BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) – Aj keď je Panda malé auto, vo Frankfurte mu patrilo najviac pozornosti. Panda je totiž legenda. V roku 1980 bola na tomto mieste predstavená jej prvá generácia a za 31 rokov produkcie tohto modelu si svojho majiteľa našlo 6,5 milióna vozidiel. O novej Pande sa viac dočítate v tomto článku. Fiat však predstavil aj ďalšie modely, ktoré stoja za pozornosť.
Stánok Fiatu zdobila aj malá „Päťstovka“ od Gucciho. Vo Frankfurte mal premiéru aj faceliftovaný Fiat Punto a Fiat Freemont s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten sa v predaji objaví už v októbri. Verzia s pohonom všetkých kolies bude kombinovaná so vznetovým motorom 2.0 Multijet (170 k), alebo so zážihovým agregátom 3,6 V6 (280 k), v oboch prípadoch v spojení so šesťstupňovou prevodovkou.
Systém pohonu všetkých kolies Fiatu Freemont je technicky sofistikovaný, no z hľadiska používania je však veľmi jednoduchý. Srdcom systému je elektronická riadiaca jednotka, ktorá na základe dát z mnohých senzorov monitoruje preklzávanie kolies a rozhoduje o prenose krútiaceho momentu na kolesá zadnej nápravy. Systém zasahuje na povrchu s horšou priľnavosťou, ako sú blato, sneh alebo ľad, ale dôležitú úlohu zohráva aj pri trakcii v zákrutách na bežných asfaltových komunikáciách.




Tento elektronický systém, rozdeľujúci krútiaci moment na nápravy pomocou elektronicky ovládanej spojky ECC, prispieva súčasne k zníženiu spotreby paliva, pretože pracuje iba v prípade potreby. Mimo to je ECC flexibilnejšia, presnejšia a lacnejšia ako obdobná viskózna spojka, či medzinápravový diferenciál Torsen.