BRATISLAVA 6. marca (WEBNOVINY) – Nemusíte sa báť, že vo Ferrari sa už niekto načisto zbláznil a rozhodol sa kapitulovať pred tlakmi na znižovanie emisií CO2. Ako už napovedá aj označenie, Ferrari HY-KERS nie je žiadny hybrid s vlažnou dynamikou jazdy, akou disponuje väčšina bežných hybridov. Ferrari opäť iba pokračuje v tom, čo robieva už celé desaťročia. Aplikuje technológiu z monopostov Formuly 1 do cestných automobilov.
Ferrari HY-KERS vychádza z modelu 599 GTB Fiorano. To je asi každému jasné, keďže zvonku sa obe autá líšia iba farbou. Zelené Ferrari však okrem šesťlitrového dvanásťvalca pod prednou kapotou poháňa aj elektromotor s výkonom 74 kW (100 k). Ten je uložený na zadnej náprave. Funguje podobne ako systém KERS (Kinetic Energy Recovery System) v monopostoch F1. Pomáha autu pri akcelerácii a pri brzdení dobíja batérie umiestnené v podlahe. Tie síce zvýšili hmotnosť auta o 40 kg, ale oproti konvenčnému modelu znížili ťažisko. Ferrari HY-KERS je však v meste o 35 % úspornejšie, ako klasická 599-tka.
V expozícii talianskej automobilky na ženevskom autosalóne nechýbajú ani ostatné modely z portfólia. Môžete tam vidieť najmenšiu Californiu, novú 458 Italia, klasickú 599 GTB Fiorano, ale aj štvormiestne Ferrari 612 Scaglietti.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk