BRATISLAVA 15. júla (WEBNOVINY) – Už z názvu je zrejme jasné, že novinka technicky vychádza z modelu 458 Italia. Poháňa ju rovnaký vidlicový osemvalec, ktorý z objemu 4,5 litra produkuje 419 kW (570 k) pri 9000 ot./min. a 540 Nm pri 6000 ot./min. Výkon motora nebol zvyšovaný, keďže už ani sériová Italia rozhodne netrpí jeho nedostatkom.
Pre okruhové použitie však bola upravená dvojspojková prevodovka F1, ktorá dostala trošku pozmenené odstupňovanie prevodov. Zmenený je aj softvér elektronického diferenciálu „E-Diff“, trakčnej kontroly „F1-Trac“ a ABS. Pomocou otočného ovládača Manettino na volante je možné vybrať niekoľko režimov v závislosti od toho, či je trať mokrá, alebo suchá. Ide vôbec o prvé pretekárske Ferrari z programu Challenge, ktoré je vybavené takýmito elektronickými systémami.
Upravený bol aj podvozok. Svetlá výška je o 30 mm nižšia, auto má pozmenenú geometriu kolies a tvrdšie pružiny. Jazdí na 19-palcových diskoch kolies s centrálnou maticou, ktoré obúvajú slicky značky Pirelli. Zrejme aj vďaka nim zvláda v zákrutách preťaženie 1,6 G. Ferrari 458 Challenge používa špeciálne brzdy Brembo z modelu 599 XX. Auto prešlo aj odtučňovacou kúrou. Použité sú tenšie panely karosérie, viac karbónu a okná sú z ľahkého Lexanu.
Výsledkom je čas 1 minúta, 16,5 sekundy na testovacom okruhu Fiorano, čo je o 2 sekundy menej, ako dosahuje súčasný pretekársky špeciál – Ferrari 430 Challenge. V budúcej sezóne to teda staršie modely budú mať po boku novinky zrejme dosť ťažké.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk