BRATISLAVA 17. januára (WBN/PR) – Slovenskí motoristi ani minulý rok neprekvapili a opäť potvrdili, že len výnimočne experimentujú s netradičnými farebnými odtieňmi svojich štvorkolesových miláčikov. Vyplýva to zo štatistík ŠKODA AUTO Slovensko. Najobľúbenejšou farbou karosérie vozidiel ŠKODA sa aj v roku 2012 stala Biela Candy, Čierna Magic s perleťovým efektom a Strieborná Briliant s metalízou.
Biela Candy je stále trendy. Výber tohto odtieňu dominoval až u troch modelov značky ŠKODA, a to Fabia, Roomster a Rapid. Rovnaký odtieň si zvolili ako druhý najobľúbenejší majitelia modelov Citigo, Octavia a Yeti. Bielu farbu si spravidla vyberajú vodiči, ktorí majú radi pocit čistoty a poriadku a ktorí sú na cestách tolerantní voči ostatným. Druhou najobľúbenejšou farbou sa stala Čierna Magic. Elegantná čierna farba predstavuje silu a autoritu, volia ju sebavedomí a seriózni šoféri. Čiernu Magic uprednostnili najmä majitelia vozidiel ŠKODA Superb, Octavia a Rapid. Konzervatívnu Striebornú Briliant volia predovšetkým vodiči, ktorí si potrpia na decentný vzhľad a prestíž. Dnes je však vnímaná ako neutrálna farba, ktorá sa hodí ku každému modelu bez ohľadu na triedu.
Majitelia modelu ŠKODA Fabia trend konzervatívnych farieb potvrdzujú. Najpopulárnejšou farbou pri výbere novej Fabie bola Biela Candy (32,8 %). Nasledovala Strieborná Briliant s metalízou (14,8 %) a treťou najobľúbenejšou farbou karosérie sa za minulý rok stala Červená Corrida (13 %). Červená, ktorá modelu Fabia mimoriadne pristane, je odjakživa farbou vášnivých, impulzívnych či dokonca búrlivejších ľudí.
Malý mestský model ŠKODA Citigo si šoféri najčastejšie volili vo farebných odtieňoch Červená Tornado (32,8 %), Biela Candy (24,9 %) a Žltá Sunflower (9 %). Majitelia tohto modelu, ktorí sú väčšinou mladí, štýloví a praktickí mestskí ľudia, tak ako jediní vybočujú z trendu konzervatívnych bielych, čiernych a strieborných farieb.
Priestranný Roomster sa predával najmä vo farebnom odtieni Biela Candy (21,1 %), Čierna Magic s perleťovým efektom (8,7 %) a úspešnú Béžovú Cappucino vystriedala minulý rok na druhom mieste Šedá Platin s metalízou (9,5 %).
Nový rodinný automobil Rapid sa okrem Bielej Candy (29 %) a Čiernej Magic s perleťovým efektom (12,9 %) predával aj v elegantnej Modrej Denim (20 %). Tú si za dva mesiace predaja vybrala až pätina zákazníkov.
Majitelia jedného z najpopulárnejších modelov, ŠKODA Octavia, taktiež potvrdzujú dlhodobý trend a uprednostňujú predovšetkým konzervatívne farby – Strieborná Briliant s metalízou (23,3 %), Biela Candy (19,4 %) a Čierna Magic s perleťovým efektom (16,7 %).
ŠKODA Yeti je dobrým príkladom toho, že zemité farby automobilov postupne striedajú univerzálne a trendové biele farby. Práve Hnedá Mato s metalízou bola najčastejšou voľbou (21,7 %) majiteľov off-roadového modelu. Podstatná časť sa rozhodla aj pre Bielu Candy (14,8 %) a Šedú Platin s metalízou (11,4 %).
Vodiči limuzíny Superb sú tiež zástancami konzervatívnych farieb. Najobľúbenejšou voľbou bola Čierna Magic (31,9 %), Hnedá Magnetic s metalízou (14,7 %) a Biela Candy (14,3 %), čo dokazuje náročnosť zákazníka na výbavu a vzhľad vozidla.