LONDÝN 30. júna (SITA, Reuters) – Monoposty formuly 1 budú od roku 2014 poháňať šesťvalcové do „véčka“ zoradené hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra, ktoré nahradia doterajšie osemvalce. Kompromisné rozhodnutie, na ktorom sa počas víkendu vo Valencii dohodli tímy F1, schválila Svetová rada motoristického športu FIA v stredu faxovým hlasovaním.
,
Podľa pôvodného návrhu schváleného FIA sa mali už od roku 2013 v útrobách monopostov objaviť štvorvalcové cylindrické hybridné turbomotory s objemom 1,6 litra. Tento koncept súvisel so záujmom nemeckej automobilky Audi o dodávky motorov pre F1.
Nakoniec sa športové oddelenie Audi rozhodlo inak, na čo okamžite reagovali ostatní výrobcovia motorov pre F1 – najmä Ferrari, Mercedes i Cosworth odmietnutím štvorvalcového konceptu a dohodou na kompromisnom použití šesťvalcových motorov. Navyše sa tímy dohodli na zmene pohonov až od roku 2014.
Posledným otáznikom zostávajú otáčky nových agregátov, keďže toto číslo sa v stanovisku FIA neobjavilo. No podľa dohody z Valencie by mali byť vyššie ako u dnešných motorov, menovite od 12- do 15-tisíc otáčok za minútu.