BRATISLAVA 10. septembra (WEBNOVINY) – Všetkých šesť testovaných áut si v nárazových skúškach viedlo celkom dobre. Až päť z nich získalo päť hviezdičiek, čiže plný počet. Jediným „nešťastníkom“ bol úžitkový pick-up Isuzu D-MAX. Naopak, Volvo excelovalo takmer vo všetkých disciplínach. Horší výsledok si odnieslo iba z ochrany detí, no predstavy organizácie Euro NCAP o asistenčných systémoch spĺňa na 100 %.
Audi A3
Pri ochrane dospelých si nové Audi A3 počínalo veľmi dobre. Za bočný náraz získalo Audi A3 dokonca plný počet bodov. Ochrana detí je tiež veľmi dobrá, akurát že chýba informácia o tom ,či je spolujazdcov airbag zapnutý alebo vypnutý (v prípade, že je na spolujazdcovom sedadle detská sedačka).
Čo sa týka ochrany chodcov, za nárazník získalo Audi A3 plný počet bodov, takže poskytuje dobrú ochranu aj v prípade kontaktu s deťmi. Dospelí by už ale mohli mať problém. Pri kontakte s kapotou im hrozia poranenia hlavy a nôh.
Aj v oblasti elektronických bezpečnostných systémov je na tom Audi A3 veľmi dobre. Body mu stiahli iba za absenciu obmedzovača rýchlosti.
Ford B-MAX
Celý svet bol zvedavý, ako si Ford B-MAX, auto bez B-stĺpika, bude počínať v nárazových testoch. Zvládol ich až prekvapivo dobre. Za ochranu pasažierov na predných sedadlách získal plný počet bodov, a to dokonca aj pri náraze z boku, ktorý by mohol byť pre auto bez B-stĺpika kritický. Rovnako dobre si B-MAX počínal aj pri ochrane detí.
V ochrane chodcov je na tom B-MAX podobne ako Audi A3 a vlastne podobne ako väčšina áut. Nárazník poskytuje dostatočnú ochranu. Problém je oba okraj kapoty pri čelnom skle, kde by mohla dopadnúť hlava dospelého chodca.
Aj Ford B-MAX má stabilizačný systém v základnej výbave, no Euro NCAP mu strhlo body za absenciu obmedzovača rýchlosti a pripomínača nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách.
Isuzu D-MAX
Isuzu D-MAX je najväčšie a najmohutnejšie auto spomedzi áut testovaných v tejto várke, no napriek tomu neposkytuje posádke až takú ochranu, ako zvyšné menšie autá. Pri náraze z boku však získalo plný počet bodov.
Zatiaľ čo 18-mesačným deťom poskytuje Isuzu D-MAX adekvátnu ochranu, hrudník trojročných detí je chránený slabo. Na sedadlo spolujazdca sa sedačka umiestniť nedá, pretože sa nedá deaktivovať airbag. Upozorňuje na to ale nálepka na slnečnej clone.
Ochrana chodcov je suverénne najslabšia spomedzi testovaných áut. Isuzu je veľké auto a s tým sa veľa robiť nedá. Čo sa týka elektronických bezpečnostných systémov, D-MAX je na tom presne tak isto ako B-MAX – chýba obmedzovač rýchlosti a pripomínač nezapnutých bezpečnostných pásov na zadných sedadlách.
Kia cee’d
Slovenská Kia cee’d si z čelného nárazového testu odniesla veľmi pekné výsledky. Dospelým poskytuje vynikajúcu ochranu aj pri náraze na bariéru z boku. Bohužiaľ, sklamala pri bočnom náraze na stĺp, kedy neposkytuje dostatočnú ochranu trupu pasažierov. Naopak, deti sú v Kii cee’d v úplnom bezpečí.
Ďalším miernym sklamaním je ochrana chodcov. Po Isuzu D-MAX je cee’d voči chodcom druhým najmenej ohľaduplným autom v tejto várke testovaných vozidiel. Čo sa týka elektronických „anjelov strážnych“, Kii cee’d chýba k dokonalosti iba obmedzovač rýchlosti v základnej výbave.
Renault Clio
Štvrtá generácia Renaultu Clio je na tom podobne ako nová Kia cee’d. Dospelých pasažierov spoľahlivo ochráni za všetkých okolností. Problémom bol iba bočný náraz na stĺp. Za ochranu detí veľmi nie je čo Cliu vyčítať.
Ani Clio však neexceluje v ochrane chodcov. Za nárazník získalo plný počet bodov, no má problémy s ochranou hlavy chodcov v prípade nehody. Čo sa ale týka elektronických bezpečnostných systémov, Clio môže ísť všetkým príkladom. Získalo až 99-percentné hodnotenie. Za čo Euro NCAP stiahlo Cliu jedno percento tlačová správa neuvádza.
Volvo V40
Automobily značky Volvo už dlhé roky patria medzi tie najbezpečnejšie na trhu a nové Volvo V40 nie je výnimkou. Pri nárazových testoch ho nezaskočila žiadna disciplína. Plný počet bodov získalo dokonca aj pri bočnom náraze na stĺp. Od komisie získalo 98-percentné hodnotenie.
Ochrana detí nebola až tak suverénna. To ale neznamená, že by bolo Volvo V40 pre deti nebezpečné. To vôbec nie. Samotná ochrana je na najvyššej možnej úrovni, no Volvo stratilo body za také veci, ako vypínanie spolujazdcovho airbagu. Buď si musíte priplatiť za vypínač, alebo ho chodiť deaktivovať k predajcovi.
Volvo V40 je priekopníkom v ochrane chodcov. Ako prvé auto na svete prichádza z externým airbagom, ktorý vystrelí pri kontakte chodca s autom. Napriek tomu V40-tka získala od Euro NCAP iba 88-percentné hodnotenie, pretože spodná hrana kapoty, ktorá nie je chránená airbagom, by mohla chodcom poraniť nohy.
Za elektronické bezpečnostné systémy si Volvo V40 odnieslo 100-percentné hodnotenie. Predsa len je Volvo v tejto oblasti ešte ďaleko pred kritériami organizácie Euro NCAP, takže plný počet bodov bol v podstate samozrejmosťou.