BRATISLAVA 24. mája (WEBNOVINY) – Všetkým štyrom testovaným autám sa podarilo nazbierať päť hviezdičiek, teda plný počet. Najviac bodov vo všetkých štyroch disciplínach získalo BMW radu 3, aj keď Hyundai i30 predbehol BMW v ochrane detí. Nová „Trojka“ však bola výborná v ochrane dospelých cestujúcich vpredu. Dokázala, že poskytuje dobrú ochranu cestujúcim rôznych výšok bez ohľadu na to, v akej polohe sedia. Za bočný náraz dostalo BMW plný počet bodov.
BMW si dobre počínalo aj v ochrane detí. Za ochranu 18-mesačných detí dostalo plný počet bodov (12) a pri ochrane trojročných detí mu plný počet bodov unikol o jednu desatinu bodu. Získalo teda veľmi slušných 11,9 bodov.
BMW nesklamalo ani v ochrane chodcov. V prípade zrazenia dieťaťa poskytuje nová „Trojka“ veľmi dobrú ochranu, no v miestach, kde na kapotu dopadá hlava dospelého chodca, neposkytuje BMW práve najlepšiu ochranu.
Hyundai i30
Aj kórejský Hyundai i30 poskytuje cestujúcim vpredu veľmi dobrú ochranu za všetkých okolností. Problém nastal iba pri bočnom náraze na stĺp, kedy bola ochrana hrude pasažierov slabá. Ako už bolo spomenuté, v ochrane detí prekonáva Hyundai aj BMW. Síce iba o desatinu bodu, ale prekonáva.
Pri kontakte auta s chodcom poskytuje kapota „i30-tky“ dobú ochranu ako pre deti, tak aj pre dospelých, no záleží od miesta dopadu hlavy na kapotu. Po jej okrajoch je to nebezpečnejšie a aj preto dostalo BMW o čosi lepšie hodnotenie v tejto oblasti.
Mazda CX-5
Nové Revolučné SUV od Mazdy s technológiou Skyactiv si v ochrane cestujúcich vpredu počínalo tiež veľmi bravúrne. Aj deťom poskytuje nová Mazda veľmi dobrú ochranu, no za ochranu 18-mesačných detí jej skúšobný komisári stiahli pol boda. Na to, že ide o SUV, sa podarilo CX-5-ke nazbierať slušné hodnotenie aj v ochrane chodcov.
Peugeot 208
Najhorším spomedzi štvorice testovaných bol na Slovensku vyrábaný Peugeot 208. Vzápätí však musím dodať, že išlo o najmenšie auto spomedzi testovanej štvorice a vôbec neobstálo zle. Naopak, jeho výsledky bez problémov postačili na najvyššie možné hodnotenie organizácie Euro NCAP – päť hviezdičiek.
Aj Peugeot 208 statočne chráni dospelých cestujúcich pri čelných a bočných nárazoch. Oproti ostatným trom testovaným autám strácal iba pri náraze zozadu, no aj tak poskytol cestujúcim dostatočnú ochranu.
Peugeot 208 dostatočne ochráni aj vaše deti, no komisári mu strhli body za nejasné označenie polohy prepínača aktivácie/deaktivácie airbagu spolujazdca. Ten je pochopiteľne nutné deaktivovať, pokiaľ chcete umiestniť detskú autosedačku na sedadlo spolujazdca.
Veľa bodov stratil Peugeot aj pri ochrane chodcov. Podobne ako BMW, ochrana detí je dobrá, no horšie na tom bude dospelý človek, ktorého zrazí Peugeot 208. Body mu strhli aj za to, že neupozorňuje na nezapnuté bezpečnostné pásy na zadných sedadlách.