BRATISLAVA 1. marca (WEBNOVINY) – Dalo by sa povedať, že prvá generácia Hyundaia i30 spustila akúsi transformáciu vnímania značky Hyundai a dnes, po šiestich rokoch od uvedenia pôvodnej „i-tridsiatky“, je tu jej druhá generácia, ktorá má túto transformáciu dokončiť. Hyundai i30 bol prvým modelom tejto značky s písmenom „i“ v názve a bol tiež prvým Hyundaiom navrhnutým a skonštruovaným v Európe. Medzičasom prišlo množstvo v Európe navrhnutých modelov s označením „i“ a s každým ďalším Hyundai dokazoval, že to s konkurencieschopnosťou myslí naozaj vážne.
Nový Hyundai i30, ktorý bol predstavený na minuloročnom frankfurtskom autosalóne, šokoval celú motoristickú verejnosť vrátane šéfa Volkswagenu, Martina Winterkorna. Video, v ktorom ho vyslovene znepokojuje vysoká kvalita novej „i-tridsiatky“ si môžete pozrieť tu.
Nový Hyundai i30 je dlhý 4300 mm, čo je o 20 mm viac, ako mal predchodca. Šírka narástla o 5 mm na výsledných 1780 mm. Auto je ale s celkovou výškou 1470 mm o 10 mm nižšie. Rázvor osí kolies s dĺžkou 2650 mm ostal zachovaný. Batožinový priestor narástol o 38 litrov na výsledných 378 litrov, čím sa Hyundai i30 v tejto disciplíne zaradil na špičku triedy. Na úkor veľkého batožinového priestoru však stratil pár centimetrov priestoru na zadných sedadlách. Či je ho tam stále dosť ukáže až redakčný test. Automobilka tvrdí, že áno.
Bohatá štandardná výbava
Nový Hyundai i30 sa bude predávať v troch stupňoch výbavy. Už ten základný, Classic, však obsahuje také prvky, ako ESP, LED diódy na denné svietenie, či posilňovač riadenia s nastaviteľnou účinnosťou. Nechýbajú ani predné hmlovky, či palubný počítač.
Vyššia výbava Comfort má navyše svetlomety s osvetľovaním zákrut, kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, chrómované vnútorné kľučky dverí, vyhrievané spätné zrkadlá, tempomat, ovládanie rádia na volante, či lakťovú opierku s úložným priestorom medzi prednými sedadlami.
Najvyššia výbava Style sa odlišuje prednou maskou s dvojitou chrómovanou lištou. Zliatinové disky kolies s priemerom 16 palcov sú dodávané sériovo. Súčasťou štandardnej výbavy je aj kolenný airbag vodiča a monitorovanie tlaku v pneumatikách. Interiér skrášľuje polokožené čalúnenie. Štandardom je tiež automatická dvojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá, vyhrievané predné okno pod stieračmi, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, dažďový a svetelný senzor, bluetooth handsfree, alebo aj bezkľúčové štartovanie, či osvetlené kľučky dverí.
Iba „jedna-štvorky“ a „jedna-šestky“
Nový Hyundai i30 sa bude vyrábať so šiestimi rôznymi motormi: tromi zážihovými (benzínové) 1,4 i / 73kW (100 k), 1,6 i / 88kW (120 k) a 1,6 GDI / 99kw (135 k) a tromi vznetovými ( diesel) 1,4 CRDi / 66kw (90 k), 1,6 CRDi VGT / 81kw (110 k) a 1,6 CRDi VGT / 94kW (128 k). Prevodovky môžu byť u všetkých motorizácií manuálne šesťrýchlostné, u benzínových aj dieselových motorov s objemom 1,6 litra môže byť použitá šesťrýchlostná automatická prevodovka.
V lete príde na trh kombi verzia a koncom roka by sme sa mali dočkať aj trojdverovej „i-tridsiatky“, ktorá by mala konkurovať Astre GTC a Renaultu Mégane Coupé. Hyundai očakáva, že trojdverová verzia bude tvoriť až 10 % predaja. K tomu by jej mal pomôcť aj nový turbodúchadlom prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu do valcov. Motor, ktorý sa najprv objaví vo Velosteri Turbo, by mal byť v Hyundai i30 vyladený na cca. 185 koní. Vo Velosteri sa očakáva výkon okolo 200 koní. V roku 2013 sa počíta s príchodom dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Do konca augusta platí na nový Hyundai i30 uvádzací bonus 1500 €. Pri výbavách Classic a Comfort je tiež v rámci akcie klimatizácia zdarma.