BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) – Označenie Stingray sa prvýkrát objavilo na druhej generácii modelu Corvette v roku 1963. O desať rokov neskôr sa v predaji objavila aj tretia generácia Corvette s týmto označením, no od štvrtej generácie sa po Corvette Stingray zľahla zem. Práve tieto modely, spoločne s prvou generáciou Corvette, v súčasnosti patria medzi najvyhľadávanejšie.
Dnes, 50 rokov po predstavení prvého Chevroletu Corvette Stingray a 60 rokov od uvedenia prvej generácie modelu Corvette, prichádza na svet siedma generácia modelu Corvette, ktorá sa stala tretím nositeľom emblému raje na prednom blatníku.
„Stingray je jedným z posvätných mien automobilovej histórie“ hovorí Ed Welburn, viceprezident globálneho dizajnu koncernu GM. „Vedeli sme, že toto meno nesmieme požiť, keby auto nebolo skutočným nositeľom tohto odkazu. Výsledkom je nová Corvette Stingray, ktorá sa odpútava od tradície, no stále zostáva všade na svete rozoznateľná ako Corvette.“
Úplne nová od základov
Pri vývoji siedmej generácie modelu Corvette kládli konštruktéri veľký dôraz na nízku hmotnosť a jej čo najideálnejšie rozloženie. To si vyžiadalo použitie mnohých drahých a exotických materiálov. Základ tvorí hliníkový rám, ktorý je o 57 % tuhší a o 45 kg ľahší, ako základná konštrukcia minulej generácie modelu Corvette.
Kapota a odnímateľný strešný panel je z karbónu. Nárazníky sú z kompozitného materiálu, dvere, veko batožinového priestoru, ale aj niektoré panely na podvozku sú z uhlíkových nanokompozitov. Vďaka tomu bude nová Corvette určite veľmi ľahká (presné číslo výrobca zatiaľ nezverejnil), no podstatné je aj to, že je celková hmotnosť auta rozdelená medzi prednú a zadnú nápravu presne v pomere 50:50.
Nové pohonné ústrojenstvo
Nový Chevrolet Corvette má pod kapotou aj naďalej atmosféricky plnený osemvalec. Chvalabohu. Ide však o úplne novú pohonnú jednotku vybavenú priamym vstrekovaním, benzínu do valcov, kontinuálnym variabilným časovaním ventilov a pokrokovým spaľovacím systémom, ktorý by mal zabezpečiť nie len vysoký výkon, ale aj nízku spotrebu paliva.
Nový Chevrolet Corvette Stingray je najsilnejším základným modelom radu Corvette všetkých čias. Jeho osemvalec produkuje z objemu 6,2 litra 335 kW (450 k) a 610 Nm. Tento motor dokáže Corvette Stingray rozbehnúť na stovku za niečo vyše štyroch sekúnd, pričom mimo mesta by mu na 100 km malo stačiť aj 9,1 litra benzínu.
Motor bude spolupracovať s prevodovkou uloženou na úrovni zadnej nápravy (transaxle). Na výber bude šesťstupňový automat, alebo úplne nová sedemstupňová manuálna prevodovkoa, ktorá bude vybavená funkciou vyrovnávania otáčok pri podraďovaní. S podobným systémom (Synchro Rev Control) prišiel ako prvý Nissan 370 Z. Prvú sedemstupňovú manuálnu prevodovku predstavilo Porsche v aktuálnej generácii modelu 911.
Z51 Performance Package
Nový Chevrolet Corvette Stingray sa bude vyrábať meste Bowling Green, štát Kentucky. Do predaja sa dostane v treťom štvrťroku 2013. Siedma generácia Chevroletu Corvette sa už bude predávať aj na Slovensku.
Hneď od začiatku predaja bude k dispozícii aj „športový balíček“ Z51 Performance Package, ktorý zahŕňa elektricky ovládaný samosvorný diferenciál, mazanie so suchou vaňou, integrálne chladenie bŕzd, diferenciálu a prevodovky, ale aj vylepšenú aerodynamiku.