BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) – Citroën odštartoval svoj rad exkluzívnych modelov malým Citroënom DS3. Štýlový trojdverový hatchback technicky vychádza z Citroënu C3, no do segmentu malých vozidiel prináša oveľa viac výnimočnosti, ako konvenčný Citroën C3. Nedávno doplnil tento rad model DS4, ktorý zas analogicky vychádza z modelu C4.
Najnovší prírastok z línie DS nesie označenie DS5. Po technickej stránke vychádza z modelu C5, aj keď je až o 25 centimetrov kratší. Na šírku však stráca na Citroën C5 iba jeden centimeter (185 vs. 186 cm). Citroën DS5 je jedinou novinkou frankfurtského autosalónu, ktorú sme si mohli aj tak trochu vyskúšať. Frankfurtské výstavisko patrí medzi tie najväčšie, a tak nás medzi halami rozvážali aj týmito Citroënmi. Vo vnútri vyzerá Citroën DS5 supermoderne a až prémiovo luxusne. Ťažko to nejako objektívne zhodnotiť za tak krátky čas, no zhrnul by som to asi tak, že Citroën DS5 je veľmi zaujímavé auto. Uvidíme, akú cenu nastaví slovenský importér.
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Citroën Tubik
Štúdiou Tubik chce francúzska automobilka dodať cestovaniu nový rozmer. Tubik vznikol na základe potreby vyvinúť vozidlo schopné ponúknuť miesto 9-tim cestujúcim, pričom sa ale štýlom a technológiami oslobodí od moderných manažérskych vozidiel. Dizajnéri značky Citroën sa pri tvorbe inšpirovali líniami slávneho Citroënu Type H, ktorý podľa svojho predchodcu dostal prezývku „TUB“. Štúdia dostala výrazné a klinovité tvary, pričom ju dopĺňajú farby a materiály zodpovedajúce vysokej úrovni techniky a komfortu.
Tubik chce svojim pasažierom ponúknuť jedinečný zážitok exkluzívneho salónika, pričom sa zameriava na komfort a novú definíciu potešenia z cestovania. Rôzne možnosti usporiadania sedadiel (pozdĺžne, konferenčné,…) a technológia na palube (veľká obrazovka na polkruhovom držiaku, vysoko výkonné ozvučenie 5.1,…) z neho robia miesto, kam sa pasažieri veľmi radi vracajú. Cesta sa tak stáva rovnako dôležitá ako jej cieľ.
Inovatívny druh pohonu umožní, aby vzniklo veľkopriestorové auto s minimálnymi nárokmi na palivo. Podarilo sa to najmä vďaka technológii Hybrid4. Spolupráca vynikajúcej aerodynamiky s hybridným pohonom udržala spotrebu a emisie štúdie Tubik na úrovni porovnateľnej s bežným vozidlom strednej triedy.