BRATISLAVA 14. marca (WEBNOVINY) – Existuje mnoho čínskych automobiliek a na konte už spoločne majú nespočetné množstvo modelov. Prevažná väčšina z nich by sa však dala nazvať bezostyšnou a nevydarenou kópiou niektorého z populárnych európskych modelov. Ani jedna z čínskych automobiliek to do Európy nedotiahla, aj keď sa o to viaceré snažili. Pre nedostatok kvality a originality im ostali iba oči pre plač a isté miesto v pomyslenej súťaži „Trápnejší vyhráva“.
S automobilkou Qoros to však vyzerá nádejne. Ani ona sa nevyhla súdnemu sporu s európskou automobilkou. V tomto prípade to bolo Audi, no dôvodom nebol dizajn, ale označenie Q3. Qoros prehral, a tak sa jeho model volá jednoducho „3“.
Akceptovateľná kvalita, originálny dizajn
Dizajn je však úplne originálny. Áno, Qoros 3 vyzerá tak trochu ako keby ho kreslil Peter Schreyer (šéfdizajnér Kie), no dnes už je tých áut toľko, že sa všetky podobajú ako vajce vajcu. Nedá sa však povedať, že by bolo toto auto vyslovene kópiou nejakého iného, ako je to v prípade čínskych automobiliek bežné.
Do tohto auta som sa ako do jedného z mála v Ženeve aj posadil. Veľmi ma zaujímalo, čo dokážu Číňania. Musím povedať, že to nebolo vôbec zlé. Iste, napríklad výduchy klimatizácie pôsobili trochu lacno a nekvalitne, no podobné spracovanie majú aj niektoré v Európe zavedené lacnejšie značky.
Moderná technika
Dizajn je vydarený, interiér je tiež celkom bojaschopný, čakal som, že sa to zlomí na motoroch. Prekvapivo nie. Na výber sú dve benzínové „jedna-šestky“, jedna atmosférická, druhá prepĺňaná turbodúchadlom.
Atmosféricky plnený motor disponuje výkonom 93 kW (126 k) a krútiacim momentom 155 Nm. Prepĺňaný motor má 115 kW (156 k) a 210 Nm. Qoros 3 so základným motorom sa rozbehne na stovku za 10,5 sekundy, so silnejším motorom je o sekundu rýchlejší. Spotreba paliva tiež nie je zlá. Slabší motor potrebuje na 100 km kombinovanej prevádzky 6,3 litra benzínu, silnejší 6,5. Obidva motory štandardne spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok Číňania ponúkajú aj dvojspojkový automat.
Qoros 3 teda urobil veľmi dobrý prvý dojem. Uvidíme, ako ho čínska automobilka nacení. Keby sa predával za cenu Dacie Logan, zrejme by mal u nás úspech. Je však otázne, ako to s dovozom do Európy dopadne. Ak by to aj vyšlo, nie je isté, že bude pre túto značku zaujímavý aj slovenský trh. No ak aj áno, pred kúpou by bolo určite dobré počkať na výsledky nárazových testov.