Čím vyšší výkon, tým vyššiu registračnú daň zaplatíme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Nový závod Volkswagenu v USA opustili prvé autá
Vozidlá značky Volkswagen Passat sú pri závode v Chattanooge v americkom Tennessee vedené do železničných vozňov, ktorými budú expedované na západ USA. Nový závod nemeckej automobilky v USA dnes opustili prvé hotové vozidlá. Volkswagen plánuje v Chattanooge pre americký trh vyrobiť ročne 150 tisíc sedanov. Foto: AP Photo/Chattanooga Times Free Press, T

BRATISLAVA 2. júla (WEBNOVINY) – Pôvodne sa mala platiť registračná daň za luxusné automobily, čo bolo pre motoristov síce smutné, no dávalo to aspoň akú takú logiku. Ponovom by sa však malo platiť za výkon, ktorý je ale jedným zo základných prvkov aktívnej bezpečnosti auta. Na to zjavne na ministerstve financií zabudli.

Výkon 80 kW (109 k) je dnes úplne bežný výkon. Podľa vlády je to však nadštandard, za ktorý by sme mali platiť. „Pri nastavení výšky poplatkov sme vychádzali z princípu, že čím vyšší výkon auto má, tým vyšší poplatok by mal byť zaplatený pri prvej registrácii,“ uviedol hovorca ministerstva financií Radko Kuruc.

Registračná daň sa podľa návrhu ministerstva financií bude pohybovať od 167 do 2 997 eur. Jej zavedenie je súčasťou opatrení na ozdravenie verejných financií. Vzťahovať sa bude na približne 70-tisíc vozidiel. Registračná daň sa totiž nebude platiť iba za nové vozidlá, ale aj za jazdené autá dovážané zo zahraničia. Zaviesť by sa mala už tento rok.

Štát by chcel touto cestou získať až 31 miliónov eur ročne. Otázne však je, či sa mu to podarí. Napríklad v Maďarsku si po zavedení vysokých poplatkov ľudia začali registrovať autá v zahraničí. Prispôsobovať sa zrejme budú aj predajcovia. Nemal by byť problém preladiť výkon motora z 80 kW na 79 kW v prípade áut určených na slovenský trh.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať