BRATISLAVA 4. septembra (WEBNOVINY) – O novom Chevrolete Malibu sme písali už v tomto článku. Ide už o ôsmu generáciu tohto kultového modelu, no zároveň o prvú, ktorá má globálne ambície. Chevrolet Malibu prvýkrát uzrel svetlo sveta už v roku 1964 a za tie roky sa stal jedným z najrozšírenejších áut v USA. Ôsma generácia však vyrazila za oceán bojovať o priazeň Európanov.
Aby Chevrolet lepšie vyhovel požiadavkám náročných európskych zákazníkov, nové Malibu je postavené na základoch vydareného Oplu Insignia. To je však verejným tajomstvom, aj keď si myslím, že sa v Chevrolete za použitie tejto platformy vôbec nemusia hanbiť. Celé to však zaobalili do nevšedného amerického dizajnu, ktorý najmä pri pohľade zozadu pripomína Chevrolet Camaro.
Interiér je tiež veľmi zaujímavý. Američania sa vyhrali so svetlom a tak je jazda v Chevrolete Malibu zážitkom obzvlášť v noci. Zaujme aj grafika 7-palcového dotykového displeja. Tvar hlavných prístrojov opäť pripomína športovú legendu – Chevrolet Camaro.
Malibu si zaslúži pochvalu aj za množstvo praktických odkladacích priestorov. Čo sa týka priestrannosti interiéru, nie je sa na čo sťažovať. Kto pozná Insigniu, vie si to predstaviť. Batožinový priestor ponúka slušných 545 litrov.
Dva motory
V Európe bude Chevrolet Malibu k dispozícii s dvomi motormi. Prvým z nich je atmosféricky plnený benzínový štvorvalec, ktorý z objemu 2,4-litra produkuje 123 kW (167 k) a 225 Nm. V Európe si však budú zákazníci s najväčšou pravdepodobnosťou častejšie voliť dvojlitrový turbodiesel, ktorý disponuje výkonom 118 kW (160 k) a krútiacim momentom 350 Nm.
Zatiaľ čo benzínový motor potrebuje na 100 km kombinovanej prevádzky 7,8 litrov paliva, naftovému postačí 5,1 litra. Dynamika oboch motorov je pritom na papieri veľmi podobná. Obidva motory sa štandardne dodávajú v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Za príplatok je k dispozícii šesťstupňový automat.
Na zhruba 50 km dlhej trase som si mal možnosť vyskúšať práve takú verziu, ktorá bude u nás asi najpredávanejšia – dvojlitrový turbodiesel v kombinácii s manuálnou prevodovkou. Motor mal príjemný a kultivovaný chod. Sila mu nechýbala ani v najnižších otáčkach, keďže krútiaci moment vrcholí už pri 1750 ot./min. Nevšimol som si ani žiadnu „turbodieru“, motor mal lineárny záťah. Za pochvalu stojí aj reakcia na plyn. Motor ide do otáčok s nadpriemernou ochotou.
Chevrolet Cruze Station Wagon
Rodinka populárneho modelu Cruze sa rozrástla o ďalšieho člena – päťdverové kombi Station Wagon. Počas prezentácie Chevroletu Malibu sme si mohli vyskúšať aj tento nový model. Pri autách tohto typu je najdôležitejší batožinový priestor. Do Chevroletu Cruze Station Wagon naložíte 500 litrov batožiny už v základnom stave. Po sklopení zadných sedadiel sa úložný priestor takmer strojnásobí.
Pochvalu si zaslúži aj praktická roletka zakrývajúca batožinový priestor. Stačí ju zatlačiť a sama sa odsunie, aby nezavadzala pri nakladaní batožiny.
S príchodom kombi verzie sa modelový rad Cruze dočkal nových motorov. Tak, ako Chevrolet Malibu využíva technický základ z Oplu Insignia, Chevrolet Cruze jazdí na platforme nového Oplu Astra. Z tohto auta pochádzajú aj nové motory. Cruze sa už predáva aj 1,4-litrovým benzínovým motorom, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom produkuje 103 kW (140 k). Starý dvojlitrový turbodiesel s výkonom 110 kW (150 k) nahradil nový (tiež z Astry) s výkonom 120 kW (163 k).
Ja som si mal možnosť vyskúšať tretí nový motor – 1,7-litrový turbodiesel s výkonom 96 kW (130 k). Tento motor tiež pochádza z Oplu Astra a nemôžem na neho povedať pol krivého slova. Podobne ako dvojliter v Malibu, aj „jedna-sedmička“ v Chevrolete Cruze je pekne odhlučnená a má dostatok výkonu na to, aby rozhýbala aj takéto priestranné kombi.