BRATISLAVA 8. júla (WEBNOVINY) – Piaty zraz Renault Classic Clubu sa konal na strednom Slovensku, v malebnom okolí Krpáčova. Už v priebehu piatku sa do tejto oblasti začali schádzať klasické Renaulty. Najstarší z nich bol vyrobený v roku 1961. Ide o model 4CV, ktorý sa vyrábal v rokoch 1947 až 1961 a v značnej miere sa podieľal na mobilizácii Francúzska po druhej svetovej vojne. Vďaka svojim oblým krivkám sa Renault 4CV stal veľmi obľúbeným a vyrobili z neho až milión kusov. Najnovším automobilom bol zrejme Renault Safrane. Medzi tie novšie kusy patrili aj športové kupé Fuego a niekoľko Renaultov 5. Zdravé jadro tvorili obľúbené a rozšírené Renaulty 4 a Renaulty 8. Objavili sa aj Renaulty 12, 15, 16 a dokonca aj kabriolet Caravelle.
Program sa začal v sobotu ráno spanilou jazdou v kolóne. Približne 25 veteránov zo Slovenska, Česka, ale ja Rakúska doprevádzali aj policajné autá. Cieľom bolo Námestie SNP v Banskej Bystrici, kde boli všetky vozidlá vystavené. Bolo vidieť, že Banskobystričanov klasické Renaulty zaujali. Po tom, čo niekoľko hodín obyvatelia Banskej Bystrice veterány obdivovali, vozidlá odštartovali na prvú súťažnú etapu. „Jazda rovnomernosti“ štartovala na spomínanom Námestí v SNP v Banskej Bystrici a cieľ bol v „základnom tábore zrazu“, v Hoteli Polianka v Krpáčove. Súťažiaci dostali mapu, na ktorej bola vyznačená cesta, ktorou mali ísť. Samozrejme, že sa nešlo po hlavnej ceste. Dodržanie vytýčenej trasy bolo kontrolované na niekoľkých stanoviskách. Pointou bolo na tejto trase sa čo najviac priblížiť priemernej rýchlosti 40 km/h. V cieli súťažiaci uložili svoje stroje už na dobrú noc, pretože sobotňajší zábavný program sa zaobišiel aj bez áut.
Nedeľa sa niesla v znamení orientačnej jazdy. Tá bola rozdelená na dopoludňajšiu a popoludňajšiu etapu, ktoré spolu merali až 140 km. Nikto nevedel, kam ho itinerár zavedie, pretože súťažiaci dostali iba inštrukcie o odbočovaní. Cestou plnili niekoľko súťažných úloh, za ktoré boli jednotlivým posádkam pridelené body. Prvá etapa končila v Detve, kde bola okrem iného naplánovaná aj návšteva Podpolianskeho múzea.
V pondelok dopoludnia súťažiaci absolvovali takzvanú „Čumjazdu“. Išlo o to, že bolo treba „očumovať“ okolie a hľadať predmety popri ceste, ktoré boli odfotografované v itinerároch. Aj za túto súťaž posádky získavali body, ktoré sa im zrátavali do celkového počtu. Výsledky vyhlásilo predstavenstvo krátko po poludní. Víťazi si odniesli veľmi štedré a naozaj hodnotné ceny.
Foto: Antónia Koprlová
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Foto: Ondrej Rabatin
Pred zrazom som si myslel, že stretnutie veteránov bude nezáživné pre každého, kto nie je veľkým fanúšikom áut. Členovia Renault Classic Clubu sú ale veľmi milí a zábavní ľudia a bolo mi potešením zdieľať s nimi priateľskú atmosféru, ktorú vytvorili aj so svojimi rodinami. Ak teda aj vy vlastníte klasický Renault, neváhajte a príďte sa s nami zabaviť o rok aj vy. Informácie o Renault Classic Clube nájdete na stránke www.renaultcc.sk.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk