Porsche si chystá už štvrtú generáciu modelu Cayenne. Nenahradí však tretiu generáciu úplne. Aspoň nie hneď. Obe autá budú istý čas koexistovať tak, aby si svoje spaľovacie, či hybridné Porsche s veľkou kabínou a s vysokým výhľadom mohol kúpiť každý záujemca. Cayenne Electric však prichádza a kompletné odhalenie vozidla má prísť niekedy koncom tohto roka.
Porsche už niekoľko mesiacov masíruje mysle fanúšikov informáciami o intenzívnom testovaní auta a teraz prišiel čas na odkrytie prvých reálnych fotografií vozidla. Tie sa týkajú interiéru, najmä palubnej dosky, ktorá je kompletne prepracovaná. Kabína ponúkne novú úroveň farebnosti, pohodlia, efektivity i technológií.
Kúrenári budú mať čo jesť. Možno…
Pred pár rokmi svetom prebehla informácia o tom, že automobilky skúšajú zaviesť do elektrických vozidiel technológiu, ktorú v princípe poznáme zo svojich domácností. Akokoľvek sa totiž snažia odizolovať kabíny elektromobilov od vonkajšieho prostredia, výhrev vzduchu kabíny bez množstva zostatkového tepla, ktoré produkuje spaľovací motor je jednoducho poriadne drahé a elektromobily stojí mnoho síl i kilometrov.
Preto sa značky, na čele s Fordom, zamysleli nad tým, akým spôsobom by sa dalo do kabíny dostať kúrenie na princípe podobnom tomu z moderných domácností. Lenže členitá a malá kabína osobného vozidla neznie ako ideálny priestor na umiestnenie radiátorov, či teplovodného podlahového kúrenia.

Ferrari 849 Testarossa - ikonické meno opäť ožíva - FOTO
Avšak odporové vykurovanie niektorých komponentov a plôch v kabíne môže znížiť záťaž elektrickej batérie v zime a predĺžiť dojazd aj tým, že telo vodiča a prípadne spolujazdcov bude vyhrievané plochami v priamom či nepriamom kontakte.
Presne toto už toho roku zavedie Porsche a do vykurovania kabíny zaradí aj vyhrievanie bližšie nešpecifikovaných plôch vo vozidle. Z tlačovej správy to znie skôr ako vyhrievanie napríklad stredovej opierky a podobne, ale aj to je krok správnym smerom. Porsche hovorí o útulnom prostredí a zvýšení efektivity, konkrétne údaje sa teda dozvieme neskôr.
Displeje, displeje, displeje a ešte nejaké displeje
Porsche sa pri predstavovaní interiéru modelu Cayenne hrdí veľkým ohnutým displejom infozábavy, ktorý využíva technológiu OLED a pod hlavnou “infozábavnou” časťou pokračuje ďalej smerom nadol. K tomuto zázraku patrí 14,25 palcový digitálny prístrojový štít pred vodičom, doplnkový 14,9 palcový displej pred spolujazdcom a prvýkrát v Cayenne aj 8.7 palcový head-up displej s rozšírenou realitou.