Moped Babetta začal žať svoje úspechy hneď po jej sériovej výrobe nie len na Slovensku, ale aj za hranicami Československa.
Spoznávaš Jawu 50? Slávny Pionier zo 60-tych rokov
Prvý model s označením 208 bol vyrobený v Považských strojárňach PS v roku 1970. Ale iba prvých 100 kusov na skúšku. Od roku 1971 začala sériová výroba. Vyrábala sa v dvoch modeloch s veľkosťou kolies 16″ a 23″. Druhý model nedosiahol až taký záujem ako prvý model. O ten bol záujem ihneď a vyvážal sa do Nemecka, Holandska, či USA.
Babetta 208 bola 1-rýchlostný, pedálmi štartovateľný moped s odstredivou spojkou. V roku 1974 sa ich vyrobilo 60 000 z toho vyše 18 000 išlo na nemecký trh. Ďalší model Babetta 207 mala odpruženú zadnú vidlicu. Celá jej produkcia v roku 1975 smerovala do zahraničia najmä do Nemecka, kde sa predávala cez katalóg Quelle.
V roku 1983 prišiel posledný model pre Považské strojárne s označením Babetta 210. Vynovený dizajn, nový motor, dvojstupňová automatická prevodovka. Výrobca boli stále Považské strojárne PS, ale iba do roku 1986, kedy sa výroba presunula do poľnohospodárskeho mestečka Kolárovo. To prevzalo výrobu. Zo začiatku s malými problémami, ale ďalej tu bol vývoj a výroba modelov – typov 210, 213, 215, 225, 226, 228.
Rok 1997 sa stal pre závod v Kolárove osudný a ukončila sa výroba slávnej Babetty.
A odkiaľ vlastne pochádzal názov Babetta ? Tvorcovia sa inšpirovali pesničkou, ktorá bola v tej dobe veľkým hitom – Babetta šla do světa
1.video – Predstavenie mopedu značky Babetta
2. video – Ako sa vyrábala Babetta