BRATISLAVA 25. júla (WEBNOVINY) – Ingolstadtská automobilka so štyrmi kruhmi v logu omladila svoj športiak s označením R8. Faceliftovaný model bude mať svetovú výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Paríži, teda na rovnakom mieste, kde sa pred šiestimi rokmi Audi R8 predviedlo verejnosti po prvýkrát. No a v čom modernizácia spočíva?
V prvom rade ide o mierne osviežený dizajn exteriéru. Vpredu aj vzadu nájdeme nové nárazníky a svetlá. Tie predné využívajú technológiou LED a ponovom budú štandardom pre všetky verzie modelu R8. Zadnú časť zdobia oválne koncovky výfuku, pozmenený difúzor a nový nápis „R8“.
V rámci omladzovacej kúry dostala „eR-osmička“ novú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S-tronic, ktorá nahradila šesťstupňový robotizovaný manuál R-tronic. Výrobca tvrdí, že vďaka tejto prevodovke sú všetky verzie modelu R8 na stovke o 0,3 sekundy skôr. V rečí čísel to znamená, že osemvalcové Audi R8 zrýchli na stovku s novou prevodovkou za 4,3 sekundy. Desaťvalcu to trvá iba 3,6 sekundy.
Ponuka motorov sa nemení
Na motoroch sa nič zásadné nezmenilo. Aj naďalej je základnou pohonnou jednotkou 4,2-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 316 kW (430 k) pri 7900 ot./min. a krútiacim momentom 430 Nm, ktorý je dostupný medzí 4500 až 6000 ot./min. Tento motor sa štandardne dodáva so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok je k dispozícii nový S-tronic. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 12,4 litra benzínu na 100 km.
Silnejší 5,2-litrový vidlicový desaťvalec pôvodom z Lamborghini Gallardo spotrebuje údajne iba 13,1 litra naturalu na každých 100 km. Produkuje pritom úctyhodných 386 kW (525 k) pri 8000 ot./min. a 530 Nm pri 6500 ot./min. Sedemstupňová prevodovka S-tronic je v prípade desaťvalcovej verzie štandardnou výbavou.
V10 Plus
Novinkou je verzia V10 Plus. K dispozícii bude iba ako kupé a zjednodušene povedané ide o odľahčenú verziu so športovejším nastavením podvozku a vyšším výkonom. Desaťvalec vo verzii V10 Plus produkuje až 404 kW (550 k) a 540 Nm. Na stovku vystrelí za 3,5 sekundy a dokáže sa rozbehnúť až na 317 km/h. Spotrebuje pritom 12,9 litra benzínu na 100 km. Pre klasikov je však k dispozícii aj manuálna prevodovka. S ňou je Audi R8 V10 Plus o 0,3 sekundy pomalšie v zrýchľovaní na stovku. Dokáže sa však rozbehnúť na 319 km/h, no v kombinovanej prevádzke spotrebuje 14,9 litra naturalu na 100 km.
Môže sa však pochváliť hmotnosťou 1570 kg, za ktorú vďačí ľahučkým sedadlám z plastu vystuženého sklenými vláknami, keramickým brzdám, ultraľahkým kolesám, odľahčeným podvozkovým komponentom a niektorým dielom karosérie z karbónu.
Pre horných desať tisíc
Audi R8 je špičkový stroj, výkladná skriňa techniky automobilky Audi. Tomu bohužiaľ zodpovedajú aj ceny. V Nemecku budú začínať na 113 500 € za osemvalcové kupé. Spyder sa bude predávať od 124 800 €. Desaťvalec začína na cene 154 600 €, za desaťvalec bez strechy si účtujú až 165 900 €. Cena verzie V10 Plus v Nemecku začína na 173 200 €. Predaj by sa mal spustiť ešte tohto roku.