BRATISLAVA 10. novembra (WEBNOVINY) – Pri pohľade na hybridné Audi Q5 by rozdiel oproti bežným „Q5-kám“ spozoroval iba ozajstný odborník so zmyslom pre detaily. Okrem niekoľkých nápisov na karosérii sú iné iba kolesá, ktoré obúvajú pneumatiky s nízkym valivým odporom. Vo vnútri je zas vymenená prístrojová doska. Namiesto otáčkomeru má hybridné Audi Q5 akýsi analógový prístroj monitorujúci činnosť hybridnej pohonnej sústavy. Zmizol palivomer, ktorý bol nahradený ukazovateľom stavu nabitia lítium-iónových batérií. Poslednou zmenou je zmenšenie batožinového priestoru. Budúci majitelia hybridnej „Q5-ky“ sa budú musieť uspokojiť s objemom 480 litrov, čo je však ešte stále celkom praktická veľkosť.
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi
Pohon zabezpečuje dvojlitrový štvorvalec 2.0 TFSI, ktorý vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom produkuje 155 kW (211 k). Spojený je však s elektromotorom, ktorý disponuje výkonom 33 kW (45 k), čo v kombinácii so spaľovacím motorom údajne dáva výkon až 180 kW (245 k) a krútiaci moment s hodnotou 480 Nm. Hybridné Audi Q5 sa tiež môže pochváliť so zrýchlením z nuly na stovku, ktoré mu zaberie iba 7,1 sekundy. Zrýchľovať prestane až pri rýchlosti 222 km/h. Výhradne na elektrický pohon, teda bez zapnutia spaľovacieho motora, dokáže nové Audi Q5 Hybrid prejsť 3 kilometre. Dôležitý je však údaj o spotrebe paliva. Tá by nemala presiahnuť hranicu siedmich litrov benzínu na 100 km.