BRATISLAVA 27. októbra (WEBNOVINY) – Súčasná generácia Audi A4 prišla na trh v roku 2008. Stále vyzerá výborne, no v Ingolstadte sa rozhodli modernizovať. Podľa zástupcov automobilky je po facelifte už tradične všetko nové. Pritom sa pozriete na auto a vyzerá skoro tak isto, ako to staré. Ideálny objekt na hru „Nájdi desať rozdielov“.
Ak v tejto hre nie ste dobrí, nevadí. Prezradíme vám, na čo sa zamerať. Rozdiely hľadajte najmä vo svetlách, iné sú aj nárazníky. Vzadu nájdete dvojitú koncovku výfuku a vpredu ešte nové hmlovky a masku chladiča. Tá je štandardne sivá, šesťvalce budú mať čiernu. Nová je aj predná kapota.
V interiéri si môžete všimnúť nové volanty. Celkovo by mali byť použité ešte kvalitnejšie materiály. Potom už ide iba o detaily ako tlačidlá vyhrievania či ventilácie sedadiel a systému MMI. Ten už nebude mať osem tlačidiel. Vystačí si so štyrmi.
Motory
Modernizácia pohonných jednotiek bola zameraná, ako inak, na zníženie spotreby. Výkony miene narástli, spotreba pritom klesla priemerne o 11 %. Obľúbený motor 2.0 TDI dostal vylepšený dvojhmotový zotrvačník, aby bol schopný jazdiť ešte v nižších otáčkach a ušetriť tak 0,2 litra nafty na 100 km.
Vznetové štvorvalce sú pre Audi A4 k dispozícii v širokej výkonovej škále – 88 kW, 100 kW, 105 kW, 120 kW a 130 kW. Pre náročnejších zákazníkov má Audi v ponuke vidlicový šesťvalec 3.0 TDI v dvoch výkonových verziách – 150 kW a 180 kW.
Pre priaznivcov benzínu predstavuje základ ponuky motor 1.8 TFSI s výkonom 88 kW. K dispozícii je však tento motor aj s výkonom 125 kW. Ďalším stupienkom je motor 2.0 TFSI s výkonom 155 kW a vrchol ponuky tvorí opäť vidlicový šesťvalec 3.0 TFSI. Ten je k dispozícii tiež v dvoch verziách. V najsilnejšom Audi A4 produkuje tento kompresorom prepĺňaný motor rovných 200 kW. Audi S4 používa rovnaký motor, avšak vyladený na 245 kW.
Modernizované Audi A4 by sa malo dať na Slovensku objednať už v priebehu decembra. Napriek rozsiahlym zmenám a vylepšeniam by mali ceny porásť iba nepatrne (cca niekoľko sto eur).