BRATISLAVA 15. marca (WEBNOVINY) – Vstupným modelom do klubu elitných športiakov z Gaydonu je Aston Martin V8 Vantage. Ide o ten najmenší a najlacnejší Aston Martin v súčasnej ponuke tejto britskej automobilky. Samozrejme, stále jej to plnohodnotný Aston Martin so všetkým, čo k tomu patrí. Medzi týmto základným modelom a jeho dvanásťvalcovou verziou je však veľký cenový rozdiel a tak automobilka pripravila niečo ako medzistupeň v podobe modelu V8 Vantage S.
Vantage S má pod kapotou rovnaký 4,7-litrový vidlicový osemvalec ako základný model. Bol však posilnený o 10 koní a 20 Nm na výsledných 321 kW (436 k) a 490 Nm. Zadné kolesá sú roztáčané prostredníctvom novej sedemstupňovej robotizovanej prevodovky Sportshift II, ktorá je o 20 % rýchlejšia, ako jej predchodca. Prevodovka má navyše kratší stály prevod a tak vie efektnejšie využiť potenciál atmosférického osemvalca.
Britskí konštruktéri však neskončili iba pri miernom zvýšení výkonu motora. Verzia „S“ dostala aj „strmšie“ riadenie s pomerom 17:1 (namiesto pôvodných 15:1), tvrdšie pružiny a tlmiče, Posilnené boli aj brzdy. Zadné kolesá obúvajú širšie pneumatiky. Gumy dodal Bridgestone a vyvíjal ich špeciálne pre toto auto na Nordschleife (Severná slučka Nurburgringu).
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Foto: Aston Martin
Od základného modelu sa verzia „S“ mierne odlišuje aj opticky. Auto dostalo nárazníky a nadstavce prahov so silnejšej verzie V12. Vzadu je nový nárazník s difúzorom. Nechýbajú unikátne 19-palcové disky kolies, ktoré môžu byť nahradené aj dvadsiatkami.
V nasledujúcom videu si môžete vychutnať túto novinku v akcii. Aston Martin V8 Vantage S sa v ňom preháňa po španielskom okruhu Ascari.