BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) – Prvý benzínový motor Opel s priamym vstrekovaním paliva bol štvorvalec 2.2 ECOTEC s výkonom 114 kW (155 k), ktorý debutoval v roku 2003 v modeloch Opel Signum a Vectra, neskôr sa začal montovať aj do radu Zafira. V roku 2007 roadster Opel GT dostal prvý turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec Opel 2,0 litra s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 194 kW (264 k).
O rok neskôr sa tento motor začal montovať do modelového radu Insignia ako vlajkovej lode značky Opel v dvoch modifikáciách s výkonom 162 kW (220 k) a 184 kW (250 k). Nový model Astra OPC poháňa najnovšia verzia tohto motora s výkonom 206 kW (280 k).
Nová generácia Oplu Astra je od začiatku predaja k dispozícii aj s 1,6-litrovým štvorvalcom prepĺňaným pomocou turbodúchadla. Astru s týmto motorom sme si mohli vyskúšať aj v rámci redakčného testu. Dynamikou motora som bol vtedy očarený, no treba uznať, že spotreba nebola najnižšia.
Nový motor s priamym vstrekovaním benzínu do valcov SIDI (Spark Ignition Direct Injection = zapaľovanie sviečkou, priame vstrekovanie paliva) ECOTEC je o 13% úspornejší. Jeho výroba v maďarskom Szentgottharde sa spustí koncom roka 2012. Opel však neplánuje zostať iba pri tomto novom motore. Väčšinu aktuálneho portfólia nahradia tri úplne nové konštrukčné rady benzínových a naftových motorov.
Hlavnými cieľmi pri vývoji nového motora bola plynulá akcelerácia, veľká ťažná sila, nízka hlučnosť a priaznivá spotreba paliva. Konštruktéri kládli osobitný dôraz na krútiaci moment motora, ktorý dosahuje mernú hodnotu 187,5 Nm na liter objemu – čo predstavuje nový etalón pri veľkosériovo vyrábaných benzínových motoroch. Svoj maximálny krútiaci moment 300 Nm motor dosahuje už pri nízkych otáčkach 1700 min-1. Maximálny výkon 147 kW (200 k) je k dispozícii pri 4700 ot./min.
“Za presne dvanásť mesiacov uvedieme tri kompletne nové generácie motorov. To dokumentuje, ako rýchlo zavádzame nové produkty,” povedal Karl-Friedrich Stracke, CEO značky Opel. “Náš nový motor 1,6 litra s priamym vstrekovaním benzínu je skutočným gigantom z hľadiska krútiaceho momentu. Jeho výkon má veľmi plynulý a priaznivý priebeh,” vysvetľuje Thomas Johnen, riaditeľ pre benzínové motory.