BRATISLAVA 4. marca (WEBNOVINY) – Abarth Punto Evo vychádza z Fiatu Punto Evo, ktorý mal premiéru v septembri. Aj jeho „brat s bitkárskou povesťou“ so škorpiónom na kapote prešiel podobnými dizajnovými zmenami. Nový exteriér je však v podaní Abarthu ešte príťažlivejší. Zmenami prešiel aj interiér. Novinkou je elektronický systém podobný tomu v Alfe MiTo s označením DNA. Ten vodičovi dovoľuje zvoliť si režim, v akom má auto momentálne fungovať. Samozrejmosťou je systém TTC (Torque Transfer Control) obmedzujúci nežiaducemu prenosu krútiaceho momentu z kolies do volantu.
Pod kapotou je ukrytý 1,4 litrový benzínový agregát preplňovaný veľkým turbodúchadlom značky Garrett. Vďaka nemu, ale aj vďaka technológii MultiAir, dosahuje maximálny výkon 121 kW (165 k) a krútiaci moment 250 Nm, ktorý je dostupný už od 2250 ot./min.. Abarth Punto Evo sa na stovku dostane za 7,9 sekundy.
Motor verzie SS je vyladený až na 132 kW (180 k).Okrem silnejšieho motora má Punto Evo „Esseesse“ silnejšie aj brzdy a dodáva sa s 18-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny.
Rovnaký motor poháňa aj druhú predstavenú novinku – Abarth 500 C. V tomto modeli je však preplňovaná „jedna-štvorka“ vyladená na 103 kW (140 k) a 206 Nm. Malé autíčko sa vďaka tomu dokáže na stovku rozbehnúť za slušných 8,1 sekundy. „Päťstovka“ pri tom v kombinovanom cykle spotrebuje iba 6,5 litra benzínu na 100 km. Špecialitou tohto auta je však predsa len elektricky sťahovacia plátenná strecha. Tá môže byť buď čierna, alebo sivá.
Obidve novinky sa do predaja na európskych trhoch a v Japonsku dostanú už v priebehu niekoľkých mesiacov. Na Slovensko sa však tieto charizmatické autá stále nedovážajú. Dúfajme, že sa to čoskoro zmení.
Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk