BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – V roku 2010 uskutočnila organizácia Euro NCAP 29 nárazových testov. Kia Venga však bola testovaná dvakrát a Seat Alhambra jednoducho prevzala výsledky testu od sesterského Volkswagenu Sharan. Každopádne, 27 testov svedčí o tom, že v Euro NCAP nezaháľajú a poctivo rozbíjajú autá. Minulého roku dostalo až 72 % roztrieskaných áut najvyššie hodnotenie – 5 hviezdičiek, pričom v roku 2009 to bolo až 90 %. Euro NCAP preto v roku 2010 výrazne sprísnilo hodnotenie.
Plný počet hviezdičiek (5) získalo iba také auto, ktoré splnilo predpísané percentuálne plnenie z maximálneho počtu bodov. Nestačil iba dobrý priemer zo všetkých štyroch kategórií. Auto nesmelo v žiadnej kategórii výrazne zaostávať.
Za najdôležitejšiu kategóriu sa považuje Ochrana cestujúcich, ktorá mala v roku 2010 až 50-percentný podiel na výslednej známke. Po 20 % si rozdelili kategórie Ochrana detí a Ochrana chodcov. Asistenčné systémy sa na výslednej známke podieľali desiatimi percentami.
Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Foto: Euro NCAP
Celkovo najúspešnejším vozidlom za minulý rok sa stalo BMW radu 5, ktoré dosiahlo až 90 % bodov z maximálneho počtu. V kategórii kompaktných rodinných vozidiel zvíťazila talianska Alfa Romeo Giulietta. Medzi menšími vozidlami bola zas víťazom Honda CR-Z. Medzi SUV dominovala na Slovensku vyrábaná Kia Sportage a v rámci kategórie MPV zvíťazila Toyota Verso.
Porota tiež ocenila výsledky áut, ktoré dosiahli viac ako 80 % bodov z možného maxima. Medzi ne patrí napríklad Suzuki Swift, Kia Venga, BMW X1, Volkswagen Sharan / Seat Alhambra, ale aj nový Citroën C4.
Naopak, nie veľmi presvedčivo dopadol Citroën Nemo, ktorý získal iba tri hviezdičky. Katastrofálne dopadol aj čínsky Landwind CV9, ktorý získal iba dve hviezdičky.