Začiatkom 90. rokov, keď módu ovládali farebné, hlboko vykrojené gymnastické úbory a megaširoké tričká s vypchávkami, Lorna Jane Clarkson na hodinách aerobiku prepadávala čoraz väčšiemu zúfalstvu. Namiesto toho, aby sa uspokojila s malým výberom, radšej hľadala náhradné riešenie. Dnes sa zo značky športového oblečenia, ktorá nesie jej meno, predá jeden kus každých 19 sekúnd vo viac ako 135 obchodoch nielen v Austrálii, ale na celom svete. S ročným obratom 110 miliónov austrálskych dolárov sa tento rok ocitla na zozname 150 najbohatších ľudí v Queenslande a s ozdravnou kampaňou Move Nourish Believe šíri myšlienky o zdravej výžive bez rozdielu na pohlavie. Jej kariéra pritom začala v zubnej ambulancii.
Od stomatologickej ambulancii k športovému oblečeniu
Lorna Jane Clarkson sa po štúdiu na vysokej škole zamestnala ako zubná laborantka. Prvotné nadšenie z práce však rýchlo opadlo. „Každé ráno som vstávala s tým, že budem počuť tie isté problémy a ponúknem na ne rovnaké riešenia. Jediným spestrením bol môj koníček – cvičenie. Nemala som žiaden nápad, ale vadilo mi moje oblečenie. V tej dobe snáď neexistovalo tričko, ktoré by salo pot, pritom nepichalo, bolo príjemné na dotyk, dobre sediace a sexi,“ spomína Austrálčanka, ktorá príležitostne precvičovala aerobik aj v miestnom fitnescentre.
Jedného dňa doma rozpárala staré plavky a ušila si z nich nový úbor na cvičenie. Materiál sa osvedčil a Lorna začala v garáži šiť aj tričká, tielka či športové podprsenky. Netrvalo dlho a ženy vo fitnescentre začali zisťovať, odkiaľ jej dobre padnúce oblečenie pochádza. A vtedy sa Lorna chytila veľkej príležitosti.