SAN FRANCISCO 6. decembra (WEBNOVINY) – Yahoo a Microsoft dokončili detaily ich plánovaného partnerstva v oblasti internetového vyhľadávania a reklamy. Spoločnosti dúfajú, že projekt implementujú v budúcom roku po schválení regulačnými úradmi v oblasti hospodárskej súťaže. V dohode, ktorá nemá finančný charakter, použije Yahoo nový vyhľadávací systém Microsoftu Bing na svojej vlastnej stránke, kým Yahoo poskytne prístup k jej podnikaniu v oblasti internetovej reklamy. Spojenie Microsoftu s Yahoo prinesie spoločnostiam väčší podiel na trhu internetového vyhľadávania. Analytici sa však nezhodujú v otázke, v akej miere pomôže toto partnerstvo pri vytvorení súpera jednotke na trhu, spoločnosti Google.
Google je nespornou jednotkou na trhu internetového vyhľadávania a reklamy, pričom spoločnosť Forrester odhaduje, že tento trh bude rásť o 15 % ročne a do roku 2014 by mal dosiahnuť len v samotných USA hodnotu viac ako 30 mld. USD.
Bing zvýšil svoj podiel na americkom trhu internetového vyhľadávania v októbri o polovicu percentuálneho bodu na takmer 10 %, uviedla firma comScore. Google taktiež pridal pol percentuálneho bodu na 65,4 %, keď podiel Yahoo klesol o 0,8 % na 18 %.
SITA, AFP