Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) začala prvým klientom posielať výsledky ročného zúčtovania zdravotného poistenia za rok 2021. Ročné zúčtovanie vykoná podľa zákona viac ako 503-tisíc poistencom.
Elektronická schránka musí byť aktivovaná
Prioritne ho dostanú fyzické osoby do elektronickej schránky portálu verejnej správy, ak je schránka aktivovaná na doručovanie. V tlačovej správe o tom informovala Ivana Štefúnová zo VšZP.
Do 15 dní od doručenia môže poistenec alebo platiteľ podať námietku voči nedoplatku alebo nesúhlasné stanovisko v prípade preplatku, a to aj prostredníctvom formuláru na Ústrednom portáli verejnej správy.
Všeobecná zdravotná poisťovňa hovorí o historickom úspechu, rok 2021 označila za prelomový v mnohých smeroch
„Po uplynutí termínu začína plynúť 45-dňová lehota, v rámci ktorej je povinnosť zaplatiť nedoplatok a zdravotná poisťovňa po zúčtovaní vzájomných pohľadávok a záväzkov musí vrátiť preplatok,“ uvádza sa v správe.
Nedoplatok je možné uhradiť cez aplikáciu VšZP
Nedoplatok sa dá zaplatiť aj načítaním QR kódu. Fyzické osoby môžu nedoplatok uhradiť aj prostredníctvom mobilnej aplikácie VšZP, v ktorej sa nachádza informácia aj o preplatku.
Na podanie námietky alebo nesúhlasného stanoviska možno využiť aj ePobočku. Poistenci so zriadeným kontom v ePobočke, ktorý výsledok zúčtovania dostanú cez svojho zamestnávateľa, si tu môžu pozrieť aj jeho výpočet.
Splnenie podmienok je možné overiť na webstránke
Samostatne zárobkovo činné osoby si v ePobočke nájdu aj výpočet preddavku na poistné od 1. januára 2023 do 31. decembra 2023.
Všeobecná zdravotná poisťovňa dospela k dohode s Asociáciou súkromných lekárov Zdravita
Splnenie podmienok na vykonanie ročného zúčtovania poistného si môžu poistenci alebo platitelia overiť na webstránke VšZP. Po kliknutí na www.epobocka.com sa v časti Služby pre neprihlásených dozvedia, či splnili podmienky na vykonanie zúčtovania, či im ho už VšZP vykonala a aký je jeho výsledok.