Do 30. septembra sa Slováci môžu rozhodnúť pre zmenu zdravotnej poisťovne. Bezproblémové schvaľovanie liečby, rýchla a kvalitná komunikácia, prístup k informáciám a ich prehľadnosť či úspora financií. Toto sú hlavné parametre, ktorými by sa ľudia mali riadiť pri zmene zdravotnej poisťovne podľa odborníkov poradenskej spoločnosti SOPHISTIC Pro finance.
„Cielenou zmenou a využívaním výhod zdravotných poisťovní podporujeme konkurenčné prostredie, keďže len zdravé konkurenčné prostredie núti poisťovne neustále zlepšovať svoje služby a výhody pre svojich poistencov,“ zdôrazňujú odborníci.
Zmena poisťovne bez vedomia ľudí či sfalšované podpisy. Ministerstvo už pripravuje zmeny, aby zamedzilo podvodom
Poistencom radia všímať si napríklad zazmluvnenosť poskytovateľov či benefity, ktoré poisťovne ponúkajú nad rámec zákona.
Zdravotné poisťovne napríklad preplácajú niektoré lieky, nadštandardné zákroky či zubnú hygienu.
„Repertoár benefitov je skutočne veľký, klient by sa však nemal rozhodovať podľa množstva, ale podľa kvality a využiteľnosti benefitov,“ upozorňuje spoločnosť. Ako príklad uvádza príspevok na zubára a dentálnu hygienu či vrátenie doplatkov za lieky.
Ak klient do konca septembra tohto roka zmení zdravotnú poisťovňu, služby novej začne využívať až od 1. januára 2023.