Na komunikačných kurzoch PR špecialista sa záujemci dozvedia ako konkrétne prezentovať firmu v médiách, budovať vzťahy s novinármi, písať tlačové správy, moderovať podujatia, vystupovať v médiách, či na verejnosti, nahrávať videá, robiť kampane na sociálnych sieťach, komunikovať so zamestnancami, zvládnuť zmenu a krízu, či nahrávať podcasty.
Takmer 70 percent spoločností v Európskej únii zamestnávajúcich desať a viac osôb poskytuje svojim zamestnancom ďalšie vzdelávanie, či už priamo na pracovisku, vo forme samoštúdia alebo cez externé kurzy. Najvyšší podiel firiem podľa údajov EÚ poskytovalo vzdelávanie v Lotyšsku, až na úrovni 96,8 percent, najmenej to bolo v Rumunsku s niečo viac ako 17 percentami. Veľmi vysoký podiel bol aj v Nórsku, na úrovni 93 percent. Na Slovensku sa záujem pohyboval tesne pod hranicou šesťdesiat percent. Stále si však stojíme lepšie ako v okolitých krajinách, napr. v Poľsku poskytovalo vzdelávanie svojim zamestnancom len 40 % firiem a v Maďarsku ešte o pár percent menej.
Investície do vzdelávania sa pritom považujú za jedny z najdôležitejších investícií do ľudí po poskytovaní zdravotnej starostlivosti. Vysokokvalifikovaní pracovníci sú nespochybniteľnou výhodou z hľadiska produktivity, inovácií a konkurencieschopnosti. Vzdelávanie zamestnanca naprieč všetkými oddeleniami si zaslúži pozornosť každej firmy. Andrea Stoklasová pôsobila roky v médiách a venuje sa komunikácii. „Každá jedna oblasť, odvetvie sa vyvíja a komunikácia nie je výnimkou. Ak chceme komunikovať moderne, trendovo a využívať najaktuálnejšie kanály, musíme sa neustále vzdelávať,“ vyzdvihuje Andrea Stoklasová.
Na komunikačných kurzoch PR špecialista, sa záujemci dozvedia ako konkrétne prezentovať firmu v médiách, budovať vzťahy s novinármi, reagovať v krízových situáciách, ale tiež spravovať sociálne siete, účinkovať v médiách, moderovať podujatia či nahrávať podcasty. „Kurz PR špecialista pomôže firmám vyškoliť zamestnanca tak, aby dokázal obslúžiť komunikáciu spoločnosti. To znamená nájsť témy, ktoré sú pre médiá zaujímavé, napísať kvalitnú tlačovú správu, urobiť si tlačovku vo vlastnej réžii, ale aj vytvárať obsah a kampane na sociálnych sieťach,“ vymenúva.
Tlačová agentúra SITA, ktorá je odborným partnerom kurzu pomôže účastníkom orientovať sa v tom, ako novinári pracujú, aký typ informácií potrebujú, ako funguje redakcia, kedy a ako ich oslovovať. „Naučíme účastníkov efektívne pracovať s informáciami, na čo sa sústrediť, aby nás informácie nezahltili, ako často je potrebné informácie sledovať a tiež ako ich analyzovať,“ vysvetľuje Petra Nemcová z tlačovej agentúry SITA.
Na kurz PR špecialistu sa záujemcovia môžu prihlásiť do 14. apríla. Kurz bude trvať od 16. apríla. do 14. júna, pričom je kombináciou osobných a online stretnutí. Je vedený vo veľmi malej skupine (maximálne 10 vybraných účastníkov). Absolvent vzdelávacieho programu získa certifikát Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR.
Tento článok vznikol v spolupráci s klientom prspecialista.sk.